Honda D Series Forum banner
41 - 60 of 534 Posts
Discussion starter · #42 ·
Dat zijn een paar serieus schone onderdelen. Ik ben het type man dat dingen meestal laat zoals ze zijn als het werkt lol. Misschien moet ik ook beginnen met het verzorgen van het uiterlijk van mijn motor (je zou een hekel hebben aan het zien van mijn motorruimte lol)
Nou, ik heb geen gebrek aan respect voor jongens die gewoon de motor bouwen en de dingen niet schoonhouden. Het is gewoon iets wat ik graag doe. Bovendien moet dit een leuke motor zijn en hem er mooi uit laten zien, maakt deel uit van het plezier. :D

je werk is belachelijk. Ik kijk ernaar uit om deze build te bekijken. Geabonneerd.

Het wordt een geweldige motor, man.
Bedankt. Het kan uiteindelijk als stront lopen, maar het ziet er goed uit.

Hé SQL, mijn D17 kleppendeksel kwam vandaag... Een mooie grote evacuatiepoort precies in het midden van het deksel. Het smeekt gewoon om COP... ;-)
Klinkt cool. Ik zou een vergelijking moeten maken met de covers.

Wauw. Ik wou dat mijn build zo mooi was als die van jou. Echt goed spul en fantastische planning. Ik neem aan dat dit niet je eerste build is, vooral gezien de kwaliteit van de onderdelen die je hebt gekozen en hoe geweldig je build is. D18 FTMFW.

Discussion starter · #44 ·
Tijd om de motor eruit te trekken

Terwijl de verf droogt op de nieuwe onderkant, halen we de oude motor eruit. Ik zal geen motorhef gebruiken omdat ik de kop en de versnellingsbak moet scheiden en op de nieuwe motor moet zetten. Dus ik doe dat eerst en dan laat ik het blok op de grond zakken en schuif ik het eronderuit. (Bedankt, Perl voor de tip.)

Dus om te beginnen hebben we de Y7 onderkant, Y8 kop en EX versnellingsbak (plus een hoop motor opmaak rommel). De Moroso veerpootbrug is al verwijderd.

Image

Hier zijn een paar foto's in en rond de standaard uitlaatspruitstuk. Gezouten winterwegen hebben in de loop der jaren hun tol geëist.

Image

Image

Een paar foto's van onderaf...

Image

Het trieste is dat ik deze roestige standaard spruitstuk en kat terug ga plaatsen. Om een aftermarket spruitstuk op een EK te plaatsen, moet je een kat krijgen en wat maatwerk uitlaatwerk laten doen. Het haalde de begroting niet.

Image

Kijk eens, Ma, geen koppelsteun! Ze zijn niet nodig bij gebruik van de Innovative Mounts. Ik heb er al 3 van versleten voordat ik hem helemaal verwijderde. De Innovative Mounts gingen erin toen ik vorig jaar de EX versnellingsbak swap deed. Ik heb de montageboutgaten afgedicht met een paar nieuwe metrische bouten bedekt met anti-seize.

Image

En de spruitstuk is eraf! Om nog maar te zwijgen van de draden.

Image

Ik heb op dit moment ook de verdeler en de walvispenis eraf.

Image

Discussion starter · #45 · (Edited)
De kop eraf halen

Moet de vieze vloeistoffen aftappen voordat we verder gaan.

Image

De IM is eraf en de kopbouten zijn blootgelegd. "Zeg hallo tegen mijn kleine breekijzer". Ik heb het koppel van de tapeinden verwijderd in de volgorde die in de Helms-handleiding staat. Ik draaide elke moer 90 graden totdat ze los zaten. Ik heb deze kop ongeveer 2 jaar geleden gereviseerd en sindsdien de motor met Royal Purple 5w-30 laten draaien. Het ziet er vrij schoon uit.

Image

Af met de kop!!!

Image

OK, dus daar is het. In de volgende aflevering laten we de versnellingsbak vallen.

Image

Oh ja, ik moet nog wat rep uitdelen en dan nog een biertje pakken. Ik denk dat ik ben gestopt met Koots...

Wauw, de kop ziet er van binnen schoon uit. Ik denk dat het koninklijk paars echt goed spul is. Wat voor koelvloeistof gebruikte je? Mijn sleeves zien er nooit zo schoon uit. Succes met de bouw, veel sexy foto's.

jeez... mijn a6-kop zag er vuiler uit dan dat na zijn eerste olieverversing en ik gebruik mobil1 synthetisch, royal purple moet echt hun shit kennen

Discussion starter · #51 · (Edited)
Wauw, de kop ziet er van binnen schoon uit, ik denk dat de Royal Purple echt goed spul is, wat voor koelvloeistof gebruikte je? Mijn sleeves zien er nooit zo schoon uit, succes met de bouw, veel sexy foto's.
Die kop is 2 jaar geleden gereviseerd en heeft sindsdien 20.000 mijl afgelegd. Dus ik weet het niet, het kan de Royal Purple zijn of misschien de revisie. Ik gebruik 50% NAPA koelvloeistof en 50% gedestilleerd water. Misschien is het het gedestilleerde water. De kanalen zijn volledig gespoeld toen de kop 2 jaar geleden erop ging.

De voortgang is traag geweest. Ik moest zaterdagavond naar een dansrecital van 2 uur, met 35 optredens die elk een paar minuten duurden. Mijn dochter zat in optreden #34. Daarna hadden we een paar sets ouders over de vloer en vandaar kwam de Guinness. De volgende dag had mijn andere dochter een hockeywedstrijd en daarna softbaltraining.

Ik kijk ernaar uit om het geïnstalleerd te zien en te rijden :) Oh, heb je de Endyn modded jrsc overwogen? Ik begrijp dat het de grotere behuizing is... zou zeker geweldig zijn voor je build.

Discussion starter · #53 ·
Ik kijk ernaar uit om het geïnstalleerd en rijdend te zien :) Oh, heb je de gemodificeerde JRSC van Endyn overwogen? Ik begrijp dat het de grotere behuizing is... zou zeker geweldig blijken te zijn op je build
De JRSC gaat er pas deze winter op, dus ik zal dit ding een paar maanden N/A rijden. Ik heb het onderzoek naar de S/C nog niet afgerond. Ik ben op de hoogte van de mods die Larry doet, evenals de LHT-mods die beschikbaar waren. Ik heb vorig jaar contact opgenomen met LHT en ze maken geen intercoolers meer voor de d-serie blazers. Misschien laat ik een lokale fabrikant een M62-versie maken. We zullen zien.

Goed spul man :TU:

Ja, het is op die manier begonnen...lol
Maar ik ben al een tijdje op zoek naar een foto als deze.
Zegt zoveel over hoe de verbranding zich gedraagt met de quench pads van die kop.
Netjes naar het midden geperst!
Kijk hoe ongekleurd (bijna) de zuigerpads zijn.
Ik zou zeggen dat het zijn werk redelijk goed doet!

Interessant.. Ik ben geïnteresseerd om te zien hoe mijn z6 high comp build uitpakt, misschien vind ik een y8 kop en zet ik die over een paar maanden op mijn build om te zien hoe het werkt.

Kijk waar de koolstof wordt gevormd, de zijkanten (in & ex) van de zuiger zijn relatief schoon.

Complimenten voor de bouw en het uitproberen van nieuwe ideeën!:)

41 - 60 of 534 Posts