Honda D Series Forum banner
Status
Not open for further replies.

Mijn y7 naar y8 inlaatspruitstuk-wissel (foto's)

1 reading
505K views 709 replies 184 participants last post by  mattliston  
#1 · (Edited)
Oké jongens en meisjes, dus ik had eindelijk de kans om aan mijn Civic te werken.
Ik heb mijn y7 inlaatspruitstuk verwisseld met het y8 inlaatspruitstuk dat ik kreeg.
Ik wachtte gewoon op een paar onderdelen en TIJD zodat ik dit kan doen.

Dankzij deze Sticky,
Swapping a y8 intake manifold onto a y7 - D-series.org
Ik volgde een paar van de handige stappen en bedacht de rest.

Laat me je laten zien wat ik heb gedaan.

Stap #1 - Veiligheid! Je moet onder de auto gaan om een bout te verwijderen
en de radiator een beetje leeg te laten lopen, dus gebruik een krik
en blokkeer de achterwielen. (je kunt een oprit gebruiken) Rook ook niet
tijdens het knoeien met je brandstofsysteem en vergeet je veiligheidsbril niet.
Raadpleeg de handleiding van uw eigenaar voor extra hulp.

Image

------------------------------------------------------------------------------
En hier zijn een paar onderdelen die ik heb gekregen
Image

Hier is hoe we eruit zagen
Image

Image

In de auto heb ik de zekering van de brandstofpomp verwijderd en geprobeerd te starten
de auto om wat brandstofdruk te verlichten.
(als je auto aangaat, heb je de verkeerde zekering verwijderd)
Image

De accu losgekoppeld en mijn inlaat verwijderd
Image

De gaskabel van het gasklephuis verwijderd, samen met de beugel
Image

Hoewel ik weet dat er geen druk op het brandstofsysteem staat,
Ik heb het brandstoffilter afgedekt zodat ik de banjo-bout kan verwijderen
Image

#3 · (Edited)
Ik verwijderde de inlaatspruitstukbouten en ging onder de auto om bij die beugel te komen die onder het inlaatspruitstuk is vastgeschroefd.
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------- Ik trok de Pcv-klep van de zwarte doos (onder) en het inlaatspruitstuk kwam er meteen af.
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------- Verwijderde de inlaatspruitstukbeugel (niet langer nuttig)
Image
--------------------------------------------------------------------------- Vervolgens de gasklep verwijderd
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------- Verwijderde het verdampingsmagneetventiel en wordt verplaatst naar de brandstofrail (daar kom ik later op terug)

#4 · (Edited)
Hier zijn de beide inlaatspruitstukken.
y8 inlaatspruitstuk en y7 inlaatspruitstuk

Image

--------------------------------------------------------------------------

Nog een foto van de achterkant

Image

De bouten verwijderd waar de brandstofrail zit.
De brandstofinjectorafdichting geplaatst en de y7 brandstofrail gebruikt
Image

Image

Image

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
GEBRUIK GEEN Y8 BRANDSTOFINJECTOREN!
JE ZAL TE RIJK LOPEN!

---------------------------------------------------------------------------

Dit is het verschil tussen de y7 brandstofrail en de y8 brandstofrail.
Ik zal de y8 brandstofrail gebruiken met de y7 brandstofinjectoren
maar voor nu zal de y7 brandstofrail werken.
Image

Image

Het werkt goed, alleen het enige is dat het verdampingsmagneetventiel niet plat zit...
Op de y8 brandstofrail wel.

#5 · (Edited)
Nu, hier is een y8 gasklephuis en het y7 gasklephuis. Er zijn een paar manieren om dit te doen, maar ik besloot om het y7 gasklephuis te gebruiken, maar de rotor werkt niet, dus ik heb alleen de rotors verwisseld.
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------- Dus nu heb ik een y7 gasklephuis met een y8 gasklephuis rotor. Zorg ervoor dat u de nieuwe gaskleppakking plaatst.
Image
--------------------------------------------------------------------------- Mijn geluk, de inlaatspruitstukpakking bleef op de kop zitten. Ik haat het als dat gebeurt! Ik spoot wat pakkingverwijderaar om de pakking te verzachten en het kwam goed los, maar ik moest toch een mes gebruiken om het oppervlak beter schoon te maken. Gebruik een nieuwe inlaatspruitstukpakking. (zorg ervoor dat u uw inlaatpoorten afdekt met wat papieren handdoeken)
Image
--------------------------------------------------------------------------- Nu om dit ding erin te gaan zetten. Ik heb de Pcv-klep vervangen en een nieuwe slang geplaatst en die omhoog geleid. Ik heb een andere slang geleid van de waterbypass pijpnippel (stuk rode slang) en die aangesloten op de IACV op het gasklephuis. Van de IACV heb ik een andere slang geleid van de andere nippel van de IACV en deze aangesloten op de nippel van de grote waterslang die op het inlaatspruitstuk wordt aangesloten.
Image
Image
--------------------------------------------------------------------------- Ik ben verder gegaan en heb het oude brandstoffilter verwijderd en vervangen door een nieuwe. Nieuwe brandstoffilters moeten met nieuwe ringen worden geleverd, gebruik ze. Gebruik ook 2 sleutels om hem vast te draaien. (ZORG ERVOOR DAT U DE POSITIEVE POOL VAN UW ACCU AFDEKT. U KUNT DEZE MET EEN SLEUTEL AANRAKEN EN AARDEN) (BRANDSTOF + VONK = MISLUKKING)

#6 · (Edited)
Nu naar de gaskabel. Ik heb dezelfde gebruikt voor de y7. Je zou kunnen overstappen op een y8 gaskabel als je wilt (hij is korter en ze zeggen dat je een betere gasrespons krijgt (ik zal later wisselen))
Hier is de y7 gaskabelbeugel. Je kunt hem hier niet gebruiken, dus gebruik twee 12 mm steeksleutels om de beugel te verwijderen.
Image

Hier is de beugel voor de y8 IM. Schuif de kabel erin en vanaf de rotor, pas hem zo aan dat hij niet te strak en niet te los zit (je krijgt een stationair toerentalprobleem als je hem niet correct instelt).
Image

Image

Alle aansluitingen bereiken zonder aanpassingen. De truc die ik deed was het zwarte tape en de kabelboom doorknippen om alle draden wat speling te geven om alle sensoren en brandstofinjectoren te bereiken. En hier is mijn y8 inlaatspruitstuk swap
Image

Nieuwe Ex Intake Pic op Post #47 (Bewerkt van Post #47)
En hier is wat er over is van de swap :biggrin:
Image

Zet de zekering van de brandstofpomp terug en zet de auto aan. Ook wat koelvloeistof toegevoegd aan de radiator en het reservoir. Ging voor een proefrit en kwam terug om te controleren op lekken. Niets.
Geen stationair toerentalprobleem wat dan ook!

Check Engine Light ging een tijdje aan (voor ongeveer 500 mijl dagelijks rijden) en ging vanzelf uit.
Hope het helpt mensen die dit willen doen. Ik ben blij!

#8 ·
Mooi geschreven bro. Ik haatte het ook om de verdomde pakking van de mijne te schrapen. lol.

Geweldig werk! Merkte je enig verschil tijdens het rijden?
Ja!
Ik zal later een Cold Air Intake voor een Ex halen en kijken hoe dat voelt. Ook als ik accelereer, klinkt het beter. Het is raar, want eerst dacht ik dat ik een uitlaatlek had of zoiets, dat is wat ik bedoel met dat het nu beter/stiller klinkt omdat ik dat niet meer hoor.

#11 ·
Zeer mooie ruil en schrijfwerk man. Die mani ziet er zo veel steviger uit!

Save
#14 ·
Erg mooie swap en schrijf het op man. Die mani ziet er zoooo veel stoerder uit!
Bedankt.
mooie! we krijgen hier in sa ongeveer 7-8kw toename ;) nu kun je een veerpootbrug plaatsen
Veerpootbrug? Dat zou ik graag willen. Misschien als ik een inlaat bestel, krijg ik er een samen met hem. Bedankt.
Ik merkte een goede kleine toename in vermogen, niet enorm, maar hij trekt nu zeker graag hard. De mijne heeft echter wel wat kleine poortwerkzaamheden gehad (heeft nog steeds de nodige anti-reversiestappen, hoewel ik het heb gecontroleerd), dus het is ook een beetje meer een top-end boost. meer vermogen rondom voelt het.
Cool. Ik zal haar later vandaag een goede Stretch geven en kijken hoe het voelt. Ik wacht al een tijdje om deze swap te doen, eindelijk. Laten we eens kijken wat ik hierna doe :biggrin:

#13 ·
Ik merkte een goede kleine vermogensstijging op, niet enorm, maar hij trekt nu zeker graag hard. De mijne heeft echter wat klein poortwerk gehad (heeft nog steeds de nodige anti-reversie stappen, ik heb het gecontroleerd), dus het is ook een beetje een boost in het topsegment. Meer vermogen rondom voelt het.

Save
#16 ·
Ik haat de standaard IM, alleen al door ernaar te kijken kun je zien hoe restrictief ze zijn. Nu heb ik er 2 en ik wil ze niet en niemand anders wil ze ook. Zou de runners eraf kunnen snijden en de flenzen gebruiken, LOL

Save
#23 ·
Leuke DIY!!! :punk: Even een tip :poke: Je hoeft de brandstofrails niet te vervangen, want ze zijn hetzelfde...

#24 ·
Goed gedaan Putaso... Ik bedoel, Pata. Deze opname moet in de doe-het-zelf-sectie staan. Dit is een goed geschreven draadje.

• Like
Reactions: Pata
Save
#32 ·
Goed gedaan Putaso... Ik bedoel, Pata. Deze opname moet in de DIY-sectie staan. Dit is een goed geschreven draadje.
Putaso? :8: LMAO!

Ik kon nergens foto's vinden toen ik mijn onderzoek deed. Die link was meer dan nuttig voor mij, maar we hadden foto's nodig.
Goed gedaan, ziet er goed uit en voelt waarschijnlijk goed aan.
Bedankt Fooker.
Mijn y7 is volledig origineel! In het begin was ik niet echt onder de indruk van de resultaten, maar het voelt wel beter aan. Het klinkt goed. Met de koude lucht die ik ga plaatsen, zou het beter moeten klinken en aanvoelen.

#40 ·
nice, made look easy. :)
Bedankt.
Kinda. Ik had alle onderdelen, gereedschappen en instructies die ik nodig had, dus ja, het was vrij eenvoudig.
behalve........
Great job man and that gasket is a total bitch to get off.
......... deze verdomde pakking!! Iedereen weet waar ik het over heb!

Bedankt:biggrin:

#43 ·
Mooi geschreven Pata. Ik weet zeker dat velen je harde werk zullen waarderen om je inspanningen te delen.

Ik heb een tijdje de Y7 gaskabel gebruikt en later gewisseld voor een Y8 kabel. Ik heb een nieuwe Y8 kabelbeugel gekocht en kon deze goed vastzetten. Het was goedkoop. De Y8 kabel is korter en past iets beter in de motorruimte, maar over het algemeen voegde het niet veel merkbare gasrespons toe.

Een ding om te overwegen is het gebruik van een Hondata isolerende IM-pakking. Naast het voordeel van het isoleren van warmte van de kop, kun je hem ook hergebruiken en is hij gemakkelijker te verwijderen. Het kost echter ongeveer $35.

#45 ·
Bedankt!
Ik weet zeker dat mensen dat zullen doen.
Het is cool, want als je "y7 to y8 intake manifold swap" intypt op Google, komt mijn Thread eruit.

Ik zal al die kleine onderdelen daarna halen.

Bedankt aan Koots, nu wil ik ZO SNEL MOGELIJK een uitlaat:(
Je kunt het maar beter doen! LOL :bigok: Zorg ervoor dat die motor wat gezonder ademt. Ik zou proberen een Y8 uitlaatspruitstuk te vinden, die kun je meestal goedkoop vinden. Ik hou ook niet van het Y7 uitlaatspruitstuk. Maar dat ben ik. Mijn auto heeft een prachtig middenbereik voor een 1.6L sedan met een automaat. Heb wel een 5-versnellingsbak nodig :(

Save
#49 ·
Could you make a thread on making the y8 header fit on the y7, when you do it and include parts?
Ja, als ik The Parts:biggrin: heb
Ik zal waarschijnlijk gewoon een goedkope header halen en de uitlaat doen met een mooie demper en tip.

Je zou de y8 Header kunnen plaatsen en gewoon de Cat omhoog verplaatsen, zoals bij de Ex's.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.