Honda D Series Forum banner
41 - 60 of 118 Posts
Discussion starter · #42 ·
Hoewel ik niet beweer een expert te zijn op het gebied van boosten, besteed ik wel veel tijd aan het onderzoeken en begrijpen hoe dingen werken en ik wilde graag doorgeven wat ik heb geleerd tijdens deze reis van het superchargen van mijn USDM 1991 CRX Si. Hopelijk helpt deze gids je ook op je reis.

Als je deze thread hebt gevolgd en misschien overweegt om je eigen JRSC te installeren, zijn dit de stappen die je moet nemen.

Zorg er eerst voor dat je motor sterk loopt zonder CEL's. De verwachting is dat ik 35-50 pk win door deze supercharger op mijn standaard motor te installeren. Ik heb een compressietest uitgevoerd om de gezondheid van de motor te bepalen. Mijn D16A6-motor mat 180 psi droog en 210 psi nat. Na het uitvoeren van de natte test realiseerde ik me dat mijn droge getallen mogelijk lager waren dan optimaal omdat ik de motor niet genoeg had rondgedraaid. Maar de getallen waren hoog genoeg om me niet druk te maken over verdere tests. Al mijn cilinders zaten redelijk dicht bij elkaar en geen enkele zat er drastisch naast. Het zou duidelijk moeten zijn dat het boosten van je motor de druk op je interne motoronderdelen verhoogt, dus je wilt er zeker van zijn dat hij dit aankan.

138990
138991

138992

Verkrijg een Jackson Racing Super Charger. Zorg ervoor dat het de onderdelen bevat die je nodig hebt. Voor D16A6 heb je de spannerbeugel en bij voorkeur de standaard neuspoelie nodig. Offset dynamo beugel is niet nodig voor deze setup. Je gebruikt de OEM krukaspoelie.

Paterico zegt "Met de A6 krukaspoelie en een 3,2" blowerpoelie kijk je waarschijnlijk naar 8 lbs. Ik zou je willen aanmoedigen om vast te houden aan de 3,4" blowerpoelie (als je de A6 kit hebt) en een D16y8 krukaspoelie te gebruiken om ongeveer 8 lbs boost te krijgen. Kleinere poelies zijn gevoeliger voor slippen, vooral als je een 3-rib setup gebruikt. Ik ben van plan om een D16y8 krukas, 4-rib 3,2" blowerpoelie en een 4-rib D16y8 dynamo poelie in mijn setup te gebruiken om ervoor te zorgen dat slippen geen probleem is."

Onthoud dat er meer vermogen wordt gemaakt door de boost te verhogen met een grotere krukaspoelie en een kleinere neuspoelie. De OEM krukaspoelie is gedempt. Er is altijd veel controverse over geweest, maar de algemene consensus voor een dagelijkse bestuurder is om niet over te stappen op een niet-gedempte, tenzij je het leuk vindt om motoren te reviseren.

Blijf je OBD0 of upgrade je naar OBD1?
Ik blijf OBD0

Koop een Windows laptop met Windows uit de periode 2000-2015

Chip je ECU
(Ik gebruikte Conrad_1974 die gemodificeerde ECU's verkoopt op eBay)
138993

Koop een emulator & chip programmeur - Ik koos voor een Moates Ostrich 2.0
Beslis over software naar keuze voor tuning - Ik besloot Turbo Edit te gebruiken. Bekijk PGMFI voor details.
Als je alles hebt verzameld, bevestig dan daadwerkelijk dat alles werkt.
Verwissel de ECU met de gechipte ECU
Download de base map van de gechipte ECU
naar de computer om te controleren of je de chips kunt lezen (ik kon downloaden, maar de map was gewijzigd met Tuner Express, dus ik kon hem niet openen met Turbo Edit.)
Zet de base map over naar Emulator
Steek Emulator in gechipt socket
en controleer of de auto nog normaal loopt. De batterij in de emulator gaat tot twee jaar mee, dus technisch gezien zou je gewoon normaal met de auto kunnen rijden met de emulator erin

Installeer Wideband AFR. Ik gebruikte ongebruikte connectoren in het zekeringpaneel onder het dashboard en bevestigde de spanning met een voltmeter. Ik merkte dat als de motor aan stond, de meter aan stond. Toen de koplampen werden aangezet, ging de meter uit. Ik dacht dat deze stroomconnector misschien werd gebruikt voor dagrijverlichting of iets dat alleen werkt als de koplampen uit zijn. Ik besloot een andere aarde te gebruiken en de gele dimdraad hierop aan te sluiten en nu dimt het display als de koplampen aan staan, zoals het hoort. Ik heb een houder voor mijn meter 3D geprint. (De Lock/Unlock Switch is van een vorig project dat nog niet is verfijnd voor mijn deursloten)
138995

Installeer Boost Gauge (heeft alleen 12v stroom en aarde nodig). Ik wilde dat mijn meter verborgen was. Ik verwijderde het zeefdruklogo en "turbo" door het eraf te schuren en te polijsten. Verfverdunner smolt de getinte plastic behuizing. De plaat waarop de meter is gemonteerd, is een prototype 3D-print waar ik aan werk.
138994

Volgende stappen zijn om mijn motorkoelvloeistof af te tappen en me voor te bereiden om het OEM inlaatspruitstuk te verwijderen.

Discussion starter · #43 ·
Dus ik heb de koelvloeistof afgetapt door de radiateur aftapplug te openen en de radiatordop te verwijderen. Toen begon ik slangen en connectoren los te koppelen van mijn gasklep. Mij werd ten onrechte verteld dat mijn D16A6 gasklep niet op de JRSC zou passen, dus die pasvorm was in twijfel totdat ik hem kon verwijderen en kon bevestigen dat hij werkt.

Discussion starter · #44 ·
Het kostte wat moeite om het inlaatspruitstuk te verwijderen. Ik heb alle slangen en connectoren naar het spruitstuk zorgvuldig verwijderd. Ik heb de PCV kapot gemaakt, dus ik moest een vervanging bestellen. Het verwijderen van de IM was niet zo erg. Het verwijderen van de middelste moer was het moeilijkst, maar met deze combinatie kon ik hem zonder al te veel problemen in een paar minuten verwijderen. Een elektrische ratel helpt veel tijd te besparen in krappe ruimtes.

139005

139006
139007

Het verwijderen van de beugel voor de IM vereiste het losdraaien van 4 12 mm bouten van onderaf met een verscheidenheid aan verlengstukken.
139008

Zodra de beugelbouten waren verwijderd, was het slechts een kwestie van dit loskoppelen. Het lipje koppelde het snel los.
139010

Veel ruimte
139011

139012

139013

Het losmaken van de injector draden vereist alleen het optillen van de twee hoeken van de draadclips, dan kan deze worden verwijderd. Clips hoeven niet volledig te worden verwijderd om ze los te koppelen.
139014

Zonder de IM is het tijd om de onderdelen die ik opnieuw ga gebruiken naar de JRSC te verplaatsen en deze in mijn motorruimte te laten passen. Ik verwacht volledig dat er onderdelen ontbreken en dat ik mijn schokdempertoren moet vrijmaken. Ik heb een pneumatische hamer gekocht om het proces te vergemakkelijken.

Discussion starter · #45 ·
Als je nieuw bent met het installeren van een JRSC, dan is het een goed idee om deze termen te leren! Vandaag is besteed aan het overbrengen van onderdelen van mijn OEM-inlaatspruitstuk naar de supercharger. Mijn JRSC kwam met enkele onderdelen die niet bedoeld waren voor mijn generatie D-serie. Ik heb ook het brandstoffilter vervangen. Het verwijderen van de banjo-bouten was eenvoudig met een slagsleutel en een 17 mm-dop. Het is ook niet nodig om de servicesokkel te verwijderen.
139020

139021

De vorige eigenaar van de JRSC had deze Idle Air Control Valve erop zitten, maar ik moest deze vervangen door die van mijn CRX. Ik heb het gaas aan de binnenkant schoongemaakt

139022

Vervangen
139023

Dit was een handig diagram
139024

Ik heb ook mijn DCM-injectoren gereviseerd. Ik kan geen foto aan deze post toevoegen, dus ik zal het in een andere post proberen.

Hoe gaat het ermee? Ik kwam dit toevallig tegen toen ik op zoek was naar een carburateursticker voor mijn auto. Ik heb onlangs een jrsc-kit geĂŻnstalleerd op mijn dagelijkse 99 civic ex d16y8 stock die 8 pond druk maakt.. het was een hele klus om informatie te vinden toen ik met de installatie begon, gelukkig vond ik een auto die uit elkaar werd gehaald en een complete kit had. De auto stond al een jaar online, maar de post was nog actief, dus ik nam contact op met de verkoper en boem, hij was nog steeds beschikbaar, de post van de man was verschrikkelijk, maar ik ben blij dat het zo was. Ik heb eindelijk mijn kit gekregen die ik al wilde sinds mijn middelbare schooltijd toen ze nieuw waren.. Ik zal foto's plaatsen als ik kan, en proberen te helpen met alle vragen die ik kan..
139335

Discussion starter · #50 · (Edited)
Ik weet dat het bijna een jaar geleden is sinds mijn laatste bericht. Ik heb er naar uitgekeken om weer aan de slag te gaan, maar ik heb een dilemma. Mijn auto moet over twee maanden door de APK, dus ik kan hem misschien gewoon weer in elkaar zetten en de APK halen, en dan verder gaan met de JRSC-installatie, of ik kan doorgaan met de installatie en mijn auto op Non Op zetten totdat ik het werk kan afmaken en hem dan door de APK kan laten keuren. De eerste manier betekent dat ik twee jaar de tijd heb om mijn installatie te verfijnen, wat waarschijnlijk de slimme manier is. Mijn problemen begonnen echt toen het veranderde van een JRSC-installatie naar 'laten we alles vervangen', beĂŻnvloed door de JRSC. Distributieriem, dynamo, aircocompressor (was al defect). Een ander probleem is dat ik een momenteel niet-lopende MK4 Supra heb waar ik aan heb gewerkt en die me van dit project afhoudt, die op de 4-koloms hefbrug staat.
Image

Discussion starter · #53 ·
Ik heb een update! Ik heb de afgelopen week besteed aan het weer in elkaar zetten van mijn CRX in originele staat. Ter voorbereiding op de JRSC-installatie heb ik uiteindelijk een nieuwe dynamo, een nieuwe aircocompressor, een nieuwe gaskabel, nieuwe afdichtingen, een nieuw carter en pakking, alle nieuwe airconditioningcomponenten van de verdamper tot een nieuwe condensor, een nieuwe distributieriem, een nieuwe waterpomp, spanner geĂŻnstalleerd, en toen was het tijd om een APK te laten doen lol. Dus besloot ik mijn standaard inlaatspruitstuk opnieuw te installeren, om er zeker van te zijn dat mijn auto normaal loopt. Ik moet nu even pauzeren voor de verjaardag van mijn vrouw morgen, maar daarna begin ik met het trekken van vacuĂĽm, het vullen van vloeistoffen en het controleren op algemene lekkages (hopelijk) niet, en hopelijk is de timing in orde, hoewel ik van plan ben om ook de ontstekingstijdstip te controleren. Dus mijn plan is om, zodra de auto normaal loopt, hem in de komende week of zo te laten keuren en hopelijk slaagt hij, want hij staat bijna alleen maar op mijn rek sinds de laatste APK lol. Dan ga ik verder met het installeren van de JRSC-compressor en dit keer zonder verdere vertragingen!

Discussion starter · #54 ·
Heb eindelijk mijn CRX weer in originele staat en ga hem de komende week of zo laten keuren. Ik ben blij dat het, als ik geslaagd ben, in de toekomst veel eenvoudiger zal zijn, omdat ik alleen het inlaatspruitstuk hoef te vervangen. De kopzorgen om hier te komen waren het zeker waard nu ik een goed begrip van mijn auto heb.

Discussion starter · #58 ·
Ter voorbereiding op de installatie van mijn JRSC Supercharger in mijn CRX Si, ben ik de ervaringen van andere mensen blijven lezen. Dit is een geweldige uitleg over hoe Jackson Racing de SC heeft ontworpen om te werken met hun "hacks". Ik deel dit zodat nieuwe eigenaren van de JRSC kunnen begrijpen hoe de FMU en de drukschakelaar en de weerstandhack samenwerkten. Het citaat komt van "Spawne32" op het Honda-Tech forum. "Je hebt je FMU en je drukschakelaar die is aangesloten op een relais op de IAT. Je kaart staat nog steeds op de fabrieksinstelling, dus hij leest alleen vac, zoals het hoort. Op dit punt weet de auto nooit dat hij in boost zit, maar wat de JR-brandstofdingen doen, is dat wanneer je 1 psi bereikt, de FMU de brandstofdruk begint te verhogen in een verhouding van 5:1 voor elke 1 pound boost die hij ziet. Als de brandstofdruk stijgt..." Lees de hele post HIER

Discussion starter · #60 ·
Ik was bedroefd toen ik gisteren vernam dat Moates besloten heeft te stoppen met de productie van hun producten. Ik ben dankbaar dat ik hun Ostrich 2.0 en branders heb kunnen kopen toen ik de kans kreeg.

Afscheidsbericht
22 november 2022

Feestdagen groeten!

Nu we het einde van 2022 naderen, willen we u allen oprecht bedanken voor uw steun en patronage. Het was een sensatie om mensen te helpen met hun inspanningen, en we hebben de mogelijkheden om te socializen, ideeën uit te wisselen, te leren, te onderwijzen en te faciliteren onderweg echt gewaardeerd.

We sluiten de webshop en gerelateerde activiteiten zodat we de balans van ons leven op andere gebieden kunnen nastreven. Er zijn verschillende uitdagingen die ons tot deze beslissing hebben gebracht, en we hopen dat u het volgende kunt waarderen:

De tegenwind van tekorten in de productievoorziening heeft onze aanvoerlijnen tot in het merg gesneden. Veel componenten die we hebben gebruikt, hebben levertijden van een jaar of langer, waarbij de kosten aanzienlijk zijn gestegen. Er is geen einde in zicht en we willen de kwaliteit niet opofferen met twijfelachtige sourcing of de kosten najagen door de prijzen te verhogen.

We doen dit al een tijdje en we zijn moe en worden ouder. Het is tijd voor ons om een stap terug te doen en ons te concentreren op gezondheid, gezin en algemeen welzijn. Het runnen van Moates.net heeft enorm veel tijd gekost, wat een beperkte bron is en schaars is. Tussen artritis en chronische pijn aan handen, rug en andere verschillende verwondingen aan lichaamsdelen, is het een uitdaging om fysiek taken uit te voeren die nodig zijn om de boel draaiende te houden en we moeten veranderen wat we doen om onze kwaliteit van leven te verbeteren.

We wensen u het beste met al uw projecten, wat ze ook mogen worden. Het was een geweldige ervaring, en nogmaals, we waarderen u allemaal enorm terwijl we deze stap zetten!

Dankbaar,

Craig, Bonnie en Dave

41 - 60 of 118 Posts