Honda D Series Forum banner
61 - 80 of 118 Posts
Discussion starter · #63 ·
Bedankt, ik heb het een paar keer gezien, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat het doet. Hier is een andere variant ervan.
Ziet eruit als een membraandrukschakelaar, waarschijnlijk veergeladen, ontworpen om iets met de manifolddruk te doen. Het heeft een elektrische spade-connector, dus het is waarschijnlijk een drukschakelaar van een soort.

Wat het controleert? Niet zeker.
Image

Discussion starter · #65 ·
Ik heb deze vraag in een JRSC Facebook-groep gesteld en kreeg dit antwoord.
Image

Ziet eruit als een membraandrukschakelaar, waarschijnlijk veergeladen, ontworpen om iets met de manifolddruk te doen. Hij heeft een elektrische spade connector erop, dus het is waarschijnlijk een drukschakelaar van een bepaald type.

Wat het bestuurt? Niet zeker.
Bedankt, ik heb het een paar keer gezien, maar heb niet kunnen achterhalen wat het doet. Hier is een andere variant ervan.

View attachment 143871

Discussion starter · #66 ·
Vandaag was de dag om te beginnen met mijn JRSC-installatie. Ik ontving gisteren mijn verlenging van de registratie omdat ik voor de smogtest geslaagd was. Ik heb mijn batterij losgekoppeld, de koelvloeistof afgetapt, de ECU-zekering eruit getrokken en ben begonnen met het loskoppelen van alle slangen en het verwijderen van het inlaatspruitstuk. De vorige keer dat ik al het werk deed, stond de auto op mijn lift, maar nu staat hij op de grond met een drukke werkplaats, dus het verwijderen van de IM-beugel/brace is een stuk moeilijker. Een metaalsplinter in mijn vinger stopte echter al het werk voor de dag. Morgen haal ik de beugel eraf en komt de IM los, aangezien ik alle moeren al heb verwijderd. Ik kan niet wachten om eindelijk met de volgende fase te beginnen.

Discussion starter · #67 ·
Eindelijk de inlaatspruitstuk vandaag verwijderd. De steunbeugel was moeilijk van bovenaf te verwijderen, maar uiteindelijk is het gelukt.
Image

Ik heb de JRSC op zijn plaats gezet om te zien hoe hij paste. Gelukkig had de neuspoelie voldoende ruimte, maar de dynamo-poelie en de spanner-poelies moesten absoluut worden vrijgemaakt. Na te hebben gelezen dat de gebruikelijke manier om dit te doen met een grote hamer en een fakkel is, heb ik een ander proces gepland met een kleine luchthamer en een inductieverwarmer om de warmte alleen te richten op het gebied dat ik nodig had zonder open vlam. Door de twee te combineren, duurde het slechts ongeveer 10 minuten voordat het paste.
Image

Controleren van de ruimte van de spanrolpoelie voor het vormen, niet veel ruimte.

Image

Image

Ik probeerde eerst met een luchthamer en het werkte erg langzaam, dus besloot ik mijn inductieverwarmer te gebruiken en binnen een paar minuten was ik aan het hameren en vormgeven.

Image

Luchthamer werkt met slechts 90 psi.

Image

Ik geloof dat dit voldoende ruimte is voor de poelie om hier een riem te laten glijden. Dynamo past ook prima.

Discussion starter · #68 ·
Ik heb een doel, om mijn JRSC geĂŻnstalleerd en rijdend te hebben tegen deze zondag. Helaas zit mijn werkplaats vol, dus het krijgt niet de prioriteit die ik het wil geven. Maar ik maak dagelijks beetje bij beetje vooruitgang. Ik heb zelfetsende primer gebruikt op het blootgestelde metaal na het vormen, en daarna wat rode verf toegevoegd. Vervolgens heb ik de dynamo en de JRSC-spannerbeugel opnieuw geĂŻnstalleerd. Ik heb de brandstofrail aangepast met mijn Dremel en DSM-injectorafdichtingen om deze op de SC te laten passen. Ik verleng de draden voor de TA-sensor en ik geloof stationair toerental voordat ik de SC terugplaats. Ik heb ook veel tijd besteed aan het identificeren van alle slangverbindingen. Ik zal hier binnenkort details over plaatsen.
Image
Image

Image

Image

Image

Eindelijk de inlaatspruitstuk vandaag verwijderd. De steunbeugel was moeilijk van bovenaf te verwijderen, maar uiteindelijk is het gelukt.
View attachment 144030

Ik heb de JRSC op zijn plaats gezet om te zien hoe het paste. Gelukkig had de neuspoelie voldoende speling, maar de dynamo-poelie en de spannerpoelies moesten absoluut worden vrijgemaakt. Na te hebben gelezen dat de gebruikelijke manier om dit te doen met een grote hamer en een fakkel is, heb ik een ander proces gepland met een kleine luchthamer en een inductieverwarmer om de warmte alleen te richten op het gebied dat ik nodig had zonder open vlam. Door de twee te combineren, duurde het slechts ongeveer 10 minuten om te vormen voordat het paste.
View attachment 144031

Controle van de speling van de spannerpoelie vóór het vormen, niet veel ruimte.

View attachment 144032
View attachment 144033
Ik heb eerst met een luchthamer geprobeerd en het werkte erg langzaam, dus besloot ik mijn inductieverwarmer te gebruiken en binnen een paar minuten was ik aan het hameren en vormgeven.

View attachment 144034
Luchthamer werkt met slechts 90 psi.

View attachment 144035
Ik geloof dat dit voldoende speling is voor de poelie om hier een riem te laten glijden. Dynamo past ook prima.

Discussion starter · #69 ·
Ik heb de SC vandaag meerdere keren geĂŻnstalleerd en verwijderd om de speling en positionering te controleren. De dynamo drukte behoorlijk hard tegen de onderkant van de SC, dus besloot ik te kijken of ik de paal kon verkorten nadat ik had bevestigd dat draaien niet echt een gemakkelijke optie was. Ik bevestigde alle slanglocaties en controleerde hoeveel ik mijn inlaatslangen moet aanpassen. Vrijwel de enige hindernis was de retourbrandstofleiding van mijn FPR. Omdat mijn OEM-rail niet kon worden gebruikt, werd de FPR naar de tegenovergestelde kant van de brandstofrail verplaatst, wat betekende dat de slang nu te kort was. Ik besloot een weerhaakverbinding te nemen om van 5/16" naar 1/4" ID-slang te gaan. Dan kan ik de retourbrandstofleiding weer aansluiten.
Image
Image
Image
voor het aanpassen van de dynamo
Image
de dynamopost inkorten
Image
Dynamopost ingekort
Image

Discussion starter · #70 ·
Ik heb mijn doel bereikt. Ik heb de SC erin gekregen, geen lekken, geen extra onderdelen, alles is solide, ik heb de ECU's verwisseld met mijn gechipte emulator, ik heb vloeistof toegevoegd, hem gestart en hij liep een beetje ruw, wat ik had verwacht met de 450cc injectoren... maar heb hem meteen uitgezet om te controleren op gas- of koelvloeistoflekken. Toen ik naar de supercharger-riem keek, merkte ik dat hij er raar uitzag, alsof hij niet gecentreerd was op de poelie. Toen realiseerde ik me wat er gebeurd was. Ik heb de motorruimte vrijgemaakt voor de poelies, maar niet voor de riem!!! Dus de riem schuurde tegen de motorruimte toen hij van de supercharger-neuspoelie naar beneden kwam. Niet goed, maar het is te repareren. Ik moet het gewoon allemaal weer verwijderen.
Image

Image
Image

Image

Discussion starter · #71 ·
Ik heb een metalen afkortzaag gebruikt om mijn inlaatbuis in te korten. Dat betekende ook dat ik de ontluchtingsbuis kwijtraakte. Ik heb een slang van 6 inch met een diameter van 2,5 inch gekocht om de inlaat op mijn gasklep te verbinden. Omdat ik geen aluminium kan lassen, was mijn plan om gewoon een fitting op de slangconnector te gebruiken om een ontluchtingsbuis naar het kleppendeksel te maken. Het vormgeven van de motorruimte kost tijd. Hoewel mijn inductieverwarmer en luchthamer geweldig werkten voor het vrijmaken van de poelies, gaat het heel langzaam met het vrijmaken van de SC-riem. Dus het lijkt erop dat ik nog steeds een brander en de BFH zal gebruiken lol.

Discussion starter · #73 ·
Ik gebruik nu een fakkel om het metaal te verwarmen en sla het met de luchthamer en ook een grote hamer. Het is er bijna. Het is een tergend langzaam proces. Speling voor de katrol is geweldig Speling aan alle kanten voor de katrol is geweldig Ik vrees dat de riem nog steeds lichtjes tegen het frame zal schuren, dus ik moet het meer in elkaar slaan.

Discussion starter · #75 ·
Na veel geslagen te hebben met een fakkel, luchthamer en een nieuwe hamer van 4 pond, kreeg ik eindelijk alle speling die ik nodig had. Er is veel verf verwijderd, dus ik heb mijn zelfetsende primer en bijwerklak gebruikt om het gebied schoon te maken. Ik ben me aan het klaarmaken om alles weer in elkaar te zetten. Ik heb een slangadapterfitting gekocht waarmee ik een slang van de verkorte inlaatslang naar de kleppendeksel kan laten lopen. Ik dacht dat het makkelijker was om een gat in de siliconen verlengbuis te boren en die aan te sluiten dan te proberen een nieuwe buis erop te lassen.

Discussion starter · #76 ·
Discussion starter · #77 ·
Dynamo en looprol vastgezet en overal voldoende ruimte. Ik heb de SC op zijn plaats gezet en nergens wrijving. Het was een gedoe om de motorruimte te bewerken voor ruimte, daarna de SC te verwijderen en terug te plaatsen, maar het voelt goed om eindelijk klaar te zijn lol. Het was erg moeilijk om het te fotograferen, maar als je het van alle kanten bekijkt, was er nergens wrijving of kans op wrijving.

Discussion starter · #79 ·
mooi, voordat ik dit draadje las, wist ik nooit dat klaring vereist was
Ik had zoveel tegenstrijdige verhalen gelezen dat sommigen het nodig hadden of niet, sommigen maar een beetje, sommigen veel lol. En natuurlijk is de enige manier om erachter te komen om het in elkaar te schroeven en te kijken wat er gebeurt, behalve dat het een soort PIA is om het proces steeds opnieuw te herhalen.

Ik heb een complete Jackson Racing supercharger set-up geïnstalleerd op mijn 95 Civic. Het zat op de auto toen ik hem kocht. Ik heb erover nagedacht om alles te verwijderen en terug te zetten naar een standaard spruitstuk. Iemand ideeën over wat het waard is?

61 - 80 of 118 Posts