Honda D Series Forum banner

Budowa silnika D18Y8

348K views 533 replies 123 participants last post by  yb_sonny16  
#1 · (Edited)
Moja budowa D18…

Ostrzeżenie: Napisałem dużo gówna. Wiem, że niektórych z was mogą interesować szczegóły. Przejdź do podsumowania budowy i zdjęć, jeśli nie możesz tego wszystkiego znieść.

To jest wątek o budowie 1.8l D16Y8 aka D18 i instalacji w moim Hatchu 97. Chociaż wciąż jestem w trakcie tej budowy, pomyślałem, że zacznę dokumentować to, co robię i podzielę się moim procesem myślowym.
Oczywiście jest to otwarte forum, więc wszystkie komentarze i pytania są mile widziane.

Cel

Moim celem w tym projekcie nie jest zaimponowanie nikomu dużymi liczbami KM, czasami na 1/4 mili poniżej 14 sekund lub historiami o zabijaniu Mustanga. Moim celem jest zbudowanie silnika do codziennej jazdy, który jest dla mnie interesujący i zabawny. Nie staram się być „inny”, ale chciałem zrobić budowę, która miała nowe lub przynajmniej niespotykane wyzwania. Wymiana na większy silnik lub założenie zestawu turbo nie jest dla mnie interesująca. Uzyskanie jak największej mocy za najmniejsze pieniądze również nie jest dla mnie ważne. Interesuje mnie głównie proces uczenia się. I podoba mi się również pomysł budowania tego, co masz.

Mimo to mam pewne cele projektowe. Użyję bloku D16 i zbuduję go, aby moja codzienna podróż była przyjemniejsza. Dojazdy składają się z krętych, pagórkowatych, niepodzielonych „malowniczych” autostrad, które przebiegają przez wiejską część stanu CT. Ograniczenie prędkości wynosi 45 mil na godzinę, co oznacza, że ​​na niektórych obszarach osiągnę 60, zwłaszcza podczas wyprzedzania wolniejszych samochodów. Szybkie przyspieszenie ze startu lub z małych prędkości (bez startu) jest dla mnie ważne. Dlatego ogólnym celem jest zmaksymalizowanie niskiego do średniego zakresu mocy.

Brak zamiennika dla pojemności

OK, więc zdecydowałem się zwiększyć moment obrotowy na niskich obrotach, niezawodnie maksymalizując pojemność D16. Zasadniczo oznacza to, że muszę zwiększyć średnicę i skok. Przeczytałem na różnych forach o silnikach d-series z otworem 81 mm, ale silniki te najwyraźniej nie przetrwały, ani nie mogłem znaleźć sposobu, aby zrobić to niezawodnie. Uważałem, że najbezpieczniejszym podejściem do zwiększenia średnicy jest tulejowanie bloku i wiercenie do 78 mm. Darton zaleca to jako maksymalną średnicę dla swoich żelaznych tulei MID serii d. Zatem budowa obejmuje tuleje Darton open deck MID. To jest dość proste (ale drogie).

Najczęstszym sposobem zwiększenia skoku D16 jest zamiana wału korbowego D17. Istnieje kilka różnych sposobów podejścia do tej części budowy. Problem z dodaniem wału korbowego D17 polega na tym, że potrzebujesz cieńszych korbowodów, aby zmieściły się między czopami i musisz poradzić sobie z większym nosem D17. Możesz wybierać między standardowymi korbowodami D17, korbowodami D17 z rynku wtórnego, korbowodami B18C lub niestandardowymi korbowodami. Niestandardowe korbowody mogą być czymś do rozważenia, jeśli chcesz użyć standardowych tłoków D16. Jeśli użyjesz standardowych korbowodów 137 mm z wałem korbowym D17, dłuższy skok oczyści pokład. W takim przypadku musisz użyć tłoków o tej samej (27 mm) wysokości kompresji co D17. Jeśli jednak chcesz użyć tłoków D16, które mają wyższą (29,5 mm) wysokość kompresji, możesz uzyskać niestandardowe krótsze korbowody (134 mm). Kompromisem jest to, że tłoki D16 78 mm są łatwo dostępne, ale współczynnik R/S (1,42) byłby jeszcze mniej korzystny niż w przypadku standardowego D17 (1,45), ale nie o wiele. Dla porównania D16 R/S wynosi 1,52. Więcej o współczynniku R/S później.

Zdecydowałem się na korbowody Crower maxi-lite I-beam D17. W tamtym czasie nie było innych rozsądnych opcji na rynku wtórnym. Są to sprawdzone produkty i lżejsze niż korbowody H-beam (tj. Eagle). Wiadomo, że korbowody OEM D17 wytrzymują ponad 200 KM, ale jak widać na zdjęciach, wyglądają naprawdę słabo i pomyślałem, że lepiej zbudować pewną wytrzymałość w obracającym się zespole na wypadek, gdybym zdecydował się później zwiększyć doładowanie. Nie są tanie. Użycie korbowodów B18C (137,9 mm) jest możliwe, ale wymagana jest pewna obróbka, aby zwęzić BE, więc pomyślałem, że lepiej uniknąć możliwych błędów popełnionych przez maszynistę lub ryzyka problemów z dopasowaniem łożysk, które mogłyby prowadzić do obracania się łożysk. Korbowody B18C nie tylko wymagają zwężenia BE, ale także wymagają niestandardowej pracy tłoka, aby poradzić sobie ze średnicą PE 21 mm. Oszczędności kosztów można zniwelować kosztem obróbki. Może to być dobra opcja, jeśli możesz je obrabiać samodzielnie.

Tłoki użyte w mojej budowie to niestandardowe tłoki 78 mm Arias D17-like zaprojektowane przez Nicka Ariasa III z Atomic Speedware. Wgłębienie 6,22 cm3 daje nam C/R około 10,2:1 po zainstalowaniu w standardowym D16Y8 z uszczelką głowicy .030”. Prześwit pokładu obliczono na -.032”. Jedną z rzeczy, które Nick zmienił, było przesunięcie pierścienia olejowego w dół. Robiąc to, przeciął otwór na sworzeń, więc użyto przycisków, aby utworzyć kontynuację pierścienia przez otwór na sworzeń. Nie dostałem zdjęcia tego, przepraszam! Więcej o C/R później.

Wracając do nosa wału korbowego… Wał korbowy D17 wpada prosto do bloku D16Y8. Osłony końcowe D17 i D16Y8 wyglądają identycznie. Pompy oleju wyglądają identycznie, z wyjątkiem 2 rzeczy; D17 nie ma otworu na bagnet i otwór uszczelki olejowej jest większy. Problemu z bagnetem można całkowicie uniknąć, używając bloku D16Z6, ponieważ znajduje się on po stronie wydechowej bloku. Inną opcją jest obróbka otworu na bagnet w pompie oleju D17 i użycie tej pompy (miska olejowa D16Y8 pasuje do niej dobrze). Zdecydowałem się obrobić wał korbowy, aby można było użyć pompy D16Y8 – konkretnie pompy Toga o dużej pojemności. Można było portować i podkładać pompę D17, aby zwiększyć ciśnienie oleju, ale zdecydowałem się na gotowy produkt w nadziei uniknięcia błędów w obróbce mechanicznej.

Ponadto średnica samego końca nosa wału korbowego D17 jest większa niż D16Y8. Zatem koło pasowe wału korbowego i koło rozrządu nie pasują. Możesz użyć koła rozrządu i koła pasowego D17 lub zlecić obróbkę koła i koła pasowego D16Y8. Zdecydowałem się obrobić nos, aby móc użyć standardowych części D16Y8 i uniknąć ewentualnych problemów z rozrządem mechanicznym. Mógłbym użyć koła pasowego D16Y8 z rynku wtórnego, jeśli bym chciał (wiem - z dużym ryzykiem dla moich łożysk). Koło pasowe wału korbowego D17 ma więcej żeber, więc trzeba by było zdobyć specjalne koło pasowe alternatora, aby do niego pasowało itp. Zatem oprócz instalacji tulei jedyną specjalną obróbką mechaniczną do tej pory było wykonanie nosa wału korbowego. Dostarczyłem mojemu maszyniście wał korbowy Y8 jako szablon. Oczyścił i wypolerował również czopy wału korbowego.

Były jeszcze 2 inne rzeczy, które wymagały obróbki. Ponieważ użyto większych korbowodów I-beam z rynku wtórnego, blok wymagał nacięcia, jak to zwykle bywa. Po drugie, główna osłona musiała zostać nacięta, aby pomieścić bardziej ekstremalny obrót korbowodu. Zobacz zdjęcia.

Nadal chcę jeszcze więcej momentu obrotowego

Plan jest taki, aby na razie zbudować ten silnik N/A i sprawić, by działał niezawodnie. Tej zimy planuję dodać JRSC. To jeden z powodów, dla których wybrano C/R 10,2:1. Uważa się, że jest to dobry współczynnik dla tego dmuchawy. Jest również stosunkowo blisko standardowej kompresji 9,6:1. Muszę przejść kontrolę emisji, która składa się ze skanowania ODB2 w poszukiwaniu CEL. Potrzebuję więc móc uruchomić silnik krótko za pomocą standardowego ECU. To kolejny powód, dla którego trzymałem się D16Y8 – ponieważ samochód jest z 97 roku, musi działać ODB2 raz na 2 lata do tego testu. Nie chciałem bawić się ze starszymi blokami z nowszymi głowicami, bawić się okablowaniem itp.

Więcej o współczynnikach R/S

OK, obiecałem, że jeszcze do tego wrócę. Tak zwana słaba geometria silników Civic była omawiana z wielkim przekonaniem na tym i innych forach. Nie jestem inżynierem mechanikiem, ale jestem inżynierem z zawodu, więc widzę, że większość wyborów projektowych ma pozytywne i negatywne kompromisy, w przeciwieństwie do czarno-białych absolutów. Innymi słowy, niektórzy powiedzieliby, że geometria D17 jest do bani, ponieważ nie można jej obrócić, więc nie jest dobra. To miłe, ale jednym z pozytywnych kompromisów jest to, że ma dobry moment obrotowy na niskich obrotach. Dobrze dla mnie, bo tego chcę. A co z nadmiernym obciążeniem bocznym i wyższymi prędkościami przyspieszenia tłoka? Czy obciążenie boczne jest problemem w standardowych D16? O ile jest gorzej w D17? Nie mogłem znaleźć sposobu na obliczenie absolutnych wartości sił obciążenia bocznego (jest zbyt wiele zmiennych), ale znalazłem sposób na obliczenie procentowego wzrostu maksymalnego obciążenia bocznego. Możesz obliczyć „znormalizowaną” siłę generowaną przez spalanie, która jest kierowana do ściany cylindra pod różnymi kątami wału korbowego. Maksymalna siła występuje przy około 75* od GMP. D16Y8 obliczono na znormalizowaną siłę ściany bocznej 0,34, a D17 na 0,35. To 3% wzrost obciążenia ściany bocznej. Wydaje mi się, że to minimalny wzrost, więc się nie martwię. Najwyraźniej Honda też się nie martwiła, kiedy zbudowała miliony D17. Dla dodatkowej ochrony kazałem również pokryć spódnice tłoków. (Jeśli ktoś jest zainteresowany większą ilością szczegółów, mogę zamieścić linki do szczegółowych dyskusji wraz z arkuszem kalkulacyjnym, który wykonuje obliczenia.)

Do czego to wszystko doprowadzi? Ile KM? Ile ft-lbs? Cokolwiek to jest – to jest.

Ciąg dalszy...
 
#2 ·
Elementy paliwowe

Pamiętaj, że na razie będę to uruchamiał N/A, więc myślę, że powinienem być w porządku ze standardową pompą paliwa i wtryskiwaczami. Widziałem, że większość B18 używa wtryskiwaczy 240 cm3, więc myślę, że u mnie będzie dobrze. Dodałem listwę paliwową AEM i FPR, głównie dla ozdoby. Zdaję sobie sprawę, że listwa nie jest konieczna, ale FPR może się przydać, zwłaszcza jeśli będę musiał zwiększyć ciśnienie podczas uruchamiania standardowego ECU na stacji emisji spalin.

Zarządzanie silnikiem

Używam P28 Hondata S300 (z Xenocron) i czujnika PLX SM-AFR WB O2. Zainstalowałem to w samochodzie kilka miesięcy temu i ćwiczyłem strojenie uliczne na istniejącej konfiguracji Y7/Y8 mini-me. Powinienem być w stanie uzyskać przyzwoite strojenie od 0-4k RPM, które doprowadzi mnie do Xenocron w NJ w celu prawdziwego strojenia. S300 wydaje się przyzwoitą konfiguracją. Podoba mi się prosta konfiguracja laptopa i ECU, łatwość rejestrowania danych i możliwość natychmiastowej aktualizacji w przeciwieństwie do używania emulatora i nagrywarki. Wsparcie S300 wydaje się w porządku, chociaż mam z nimi problemy, a także pewne problemy z oprogramowaniem (na razie oszczędzę ci tego).

Istniejące modyfikacje

Istniejące modyfikacje silnika w samochodzie to:

Łagodna głowica PnP
Szpilki głowicy ARP
Fałszywy dolot J's Racing (Whale Penis)
Innowacyjne mocowania (uliczne)
Skrzynia biegów EX
Quaife LSD
Sprzęgło Competition Clutch stage 2 i koło zamachowe 12lb
Listwa paliwowa AEM
AEM FPR
Czujnik PLX SM-AFR WB O2
Hondata S300
Y8 TB, IM i wtryskiwacze
RS*R Ex-mag cat back

Podsumowanie modyfikacji wchodzących w skład tej konstrukcji

Tłoki Custom 78mm Arias
Korbowody Crower maxi-lite D17 I-beam
Łożyska wyścigowe ACL
Uszczelka głowicy 78mm Cometic
Wał korbowy D17 polerowany i obrabiany
Pompa paliwa o dużej pojemności Toga
Koło zębate wałka rozrządu AEM Tru-time
Uszczelka Hondata IM
Kanapka z filtrem oleju
Elektryczny wskaźnik ciśnienia oleju Autometer Cobalt
Wskaźnik ciśnienia montowany na listwie paliwowej wypełniony cieczą Marshall

Przyszłość

Jak wspomniałem, silnik będzie doładowany za pomocą dmuchawy z prawdopodobnie nie więcej niż 10 funtami doładowania. Kolejnym powodem, dla którego obrobiłem koniec nosa wału korbowego do rozmiaru D16Y8, było możliwość użycia kół pasowych JRSC. Kolejną modyfikacją w najbliższej przyszłości będzie kolektor 4-2-1. Mam już 2,26-calowy RS*R Ex-mag cat back, ale wciąż mam standardowy kolektor D16Y7 ze zintegrowanym katalizatorem. Wiem, to żenujące. Jest nawet pęknięty i wygląda jak gówno. Nie zmieścił się w budżecie. Głowica ma już łagodny PnP i została przebudowana z nowymi zaworami około 15 tys. mil temu. Więc w przyszłości dodałbym jakiś wałek rozrządu, który najlepiej pasowałby do mojej konfiguracji. Niezbyt się tym zajmowałem, ale może wałek rozrządu Crower Stage 2 turbo. Może warto teraz odsłonić zawory, skoro otwór jest większy. Inną opcją może być użycie zaworów ponadwymiarowych. Pompa paliwa i wtryskiwacze prawdopodobnie zostaną zmodernizowane po zamontowaniu dmuchawy.

OK, to wystarczy tła i dyskusji. Przejdźmy do zdjęć i aktualizacji postępów!
 
#3 ·
Porównanie części

Na początek mamy tłok OEM Y8 na górze i tłok D17 na dole. Trochę trudno dostrzec różnicę w wysokości sprężania, ale zauważ, że gniazdo pierścienia olejowego jest bliżej otworu na sworzeń w D17. Nickowi spodobał się pomysł przesunięcia go jeszcze niżej i faktycznie przeciął otwór. Kontynuację gniazda pierścienia uzyskano za pomocą guzika.

Image

Image


Korbowody OEM D17 vs. Crower I-Beams. Mam w notatkach, że Crowery ważą tyle samo co korbowody OEM Y8, ale nie jestem pewien, skąd to wziąłem. Musiałem gdzieś przeczytać specyfikacje. Nie mogłem użyć tych słabych korbowodów w mojej budowie, chociaż prawdopodobnie byłoby w porządku.

Image


Oto porównanie dennic korbowodów D16 i D17, które pokazuje, że D17 jest węższy. Jeśli zdecydowałbym się użyć korbowodów B18C, nie byłem pewien, jakich łożysk użyć ani jak dobrze by pasowały i jak długo by wytrzymały.
 
#4 · (Edited)
Więcej części

D17 (po lewej) vs D16 (po prawej) wał korbowy. Trudno tu dostrzec różnicę w skoku, ale widać różnicę w szerokości czopów korbowych. Według mojej wagi łazienkowej oba ważą dokładnie 30 funtów.

Image


Ale widać różne rozmiary nosów.

Image


To zdjęcie pokazuje, że końcówki D17 i D16Y8 są pozornie identyczne. Oba pasują do Y8 i każda miska olejowa pasuje do niego.

Image
 
#5 · (Edited)
Aha! Pompy oleju są takie same! Błąd. Spójrz uważnie, a zobaczysz otwór na bagnet w D16 i większy otwór na uszczelkę wału korbowego w D17. Poza tym oba można przykręcić do bloku, a zarówno smok olejowy, jak i miska olejowa pasują.

Image


Chociaż wygląda na to, że smok Y8 jest dłuższy niż D17 – oba można przykręcić do pompy. D17 ma krótszą rurkę, ale całkowita długość jest taka sama, ponieważ wsporniki montażowe smoka są pochylone. Oznacza to, że musisz dopasować miskę olejową do smoka. Obszar miski olejowej w D16 znajduje się bliżej przodu silnika. Zastanawiam się, dlaczego Honda przesunęła go z powrotem w kierunku środka silnika. Jest bliżej obszaru spustu, więc może jest tam więcej oleju.

Image

Image


Koło pasowe wału korbowego D17A1 ma tylko 2 zestawy rowków. Zgaduję, że 6 rowków napędza alternator i klimatyzację, a mniejsze 4 rowki napędzają wspomaganie kierownicy. Dla porównania, koło pasowe Y7/Y8 ma 3 zestawy po 4 rowki. Będę używał alternatora (oczywiście) i klimatyzacji, ale bez wspomagania kierownicy. Z czasem być może będę musiał zeszlifować tę część koła pasowego. Zatem najwyraźniej można użyć koła pasowego D17 z wałem korbowym D17 w D16, unikając w ten sposób modyfikacji nosa wału korbowego (jeśli używasz również pompy D17).

Image


Dodam porównanie misek olejowych, gdy tylko zdejmę miskę Y7 ze starego bloku.

Mój następny post zacznie pokazywać postępy w budowie.
 
#8 ·
W budowie dla legendarnej konstrukcji... Myślę o D18 od kilku miesięcy, widać, że Tobie siedzi w głowie trochę dłużej. ;)

Myślę, że pełna konstrukcja N/A przestraszyłaby wiele osób... z zewnątrz nie widać, że to 1.8L.
 
#9 ·
Dobre podsumowanie.

Buduję D18 z przeważnie tymi samymi częściami, z wyjątkiem pompy D17 (portowanej i przygotowanej przez Endyn), tłoków Rollerwave 78 mm 9:1 z powłokami ceramicznymi na górze i na boku (ponownie przez Endyn) oraz koła pasowego wału korbowego D17. Na początek będę doładowywał z ciśnieniem 7 psi, później przejdę na 12 psi.

Zostanie zainstalowany za 3 tygodnie!
 
#18 ·
Dobre opracowanie.

Buduję D18 z przeważnie tymi samymi częściami, z wyjątkiem pompy D17 (portowanej i przygotowanej przez Endyn), tłoków Rollerwave 78 mm 9:1 z powłokami ceramicznymi na górze i na spódnicy (ponownie przez Endyn) oraz koła pasowego wału korbowego D17. Na początek doładowanie 7 psi, później przejdę na 12 psi.

Zostanie zainstalowany za 3 tygodnie!
Kiedy mogę wpaść i to sprawdzić??? :p
 
#10 ·
//zasubskrybowano...ciekawe będzie zobaczyć, co z tego wyniknie...

ŚWIETNA robota jak dotąd :TU:
 
#11 · (Edited)
Nowe części

^^ Dzięki Pearl za dołączenie do wątku. On i ja wymienialiśmy się wiadomościami prywatnymi na temat naszych konstrukcji D18. Nie jestem pewien, który z nas naprawdę chce jako pierwszy przekręcić kluczyk. On robi kilka naprawdę fajnych rzeczy ze swoją konstrukcją. Wątpię, żebym skończył za 3 tygodnie, więc on może być pierwszy.

Ok, cofamy się do listopada 2007 roku, kiedy skontaktowałem się z Nickiem Ariasem III z Atomic Speedware i rozpocząłem projektowanie tłoka. Nick wydawał się dobrym facetem do współpracy. Poświęcił czas na wysłuchanie moich planów i naprawdę wydawał się zainteresowany i kompetentny w kwestii silników Hondy. Odniosłem wrażenie, że robi to od dłuższego czasu. Zamówił korbowody od Crowera i wysłał niestandardowy projekt do Arias Pistons. Następnie, pod koniec stycznia 2008 roku, dotarły korbowody i tłoki...

Image


Image
 
#13 ·
Wow, nie mogę sobie wyobrazić, co to zrobi z JRSC z linii. To po prostu przerażająca myśl. Zasubskrybowano, aby zobaczyć, jak to powstaje
 
#14 ·
Saga o wale korbowym

Zatem uzbrojony w moje gorące tłoki i korbowody, załadowałem minivana moim blokiem Y8, wałem korbowym Y8, pompą oleju Y8, kołem pasowym wału korbowego Y8 itp. i oczywiście wałem korbowym D17 i wyruszyłem, aby zobaczyć Kena Carlsona w Larry's Machine Shop w Stonington, CT. Przyniosłem oba wały korbowe, aby Y8 mógł być użyty jako szablon do obróbki nosa D17. Po obróbce wału korbowego Ken może sprawdzić dopasowanie pompy oleju i koła pasowego.

Ken ma spore doświadczenie w tulejowaniu bloków Hondy. Jakiś czas temu był związany z warsztatem w innym miejscu w CT o nazwie Custom Design Performance http://www.cdpautomachine.com/. Możesz zobaczyć proces instalacji tulei, którego używa na tej stronie.

W każdym razie, krótko mówiąc, Ken zmierzył wał korbowy D17 i stwierdził, że czop korbowodu nr 1 jest niesymetryczny. Teraz podobno silnik dawcy dla wału korbowego miał tylko 28 tys. mil przebiegu. Dostałem go lokalnie od gościa, który kupił go jako silnik zastępczy ze złomowiska dla 7. generacji Civica swojego syna. Okazało się, że jego syn rozbił samochód, zanim mogli go zamienić, więc przychodzę i odbieram go za 300 $. Po rozebraniu reszty silnika, prawdopodobnie skończyłem z wałem korbowym za 50 $, który był złomem.

Jak na złość, znalazłem kolejny silnik za 165 $ z przebiegiem 5 tys. mil na złomowisku w Yonkers, NY. Teraz ten silnik był naprawdę czysty, a wał korbowy okazał się w porządku. Po rozebraniu tego silnika (jak dotąd) mam w zasadzie darmowy wał korbowy, ale kilka straconych tygodni. Ale w międzyczasie tuleje zostały zamówione i zainstalowane. Teraz musieliśmy czekać na obróbkę wału korbowego (a gość od wału korbowego był zawalony pracą).

Teraz wielkim planem było ukończenie tej budowy zimą, kiedy na zewnątrz niewiele się dzieje. Dodatkowo chroni to Civica przed zimową pogodą. Więc żeby się czymś zająć, włożyłem nowy katalizator i wydech do MiniVana i ulepszyłem zawieszenie w CRV, którym jeździ żona. W końcu nadeszła wiosna, więc zabrałem się za strojenie. Kupiłem czujnik Hondata S300 i PLX WB O2, podłączyłem je i zacząłem stroić istniejący silnik (Y7/Y8 mini-me). Ten wysiłek był również problematyczny, ponieważ wskaźnik WB spalił się po użyciu go przez niecałe 10 minut. Dziesięć dni później PLX wysłał mi kolejny bezpłatnie i nadal działa - zgadnij.

Kiedy tulipany zaczęły kiełkować, dostałem telefon od Kena z informacją, że wał korbowy jest gotowy, blok jest zmontowany i żebym przyniósł duży czek. Wybieram się w kolejną podróż do Larry's z czekiem w ręku i zabieram blok do domu. Wygląda tak ładnie, że chcę go po prostu napełnić piwem i z niego pić.

Image

Image
 
#22 ·
ręce w dół suncribed więcej zdjęć fooooo
 
  • Like
Reactions: sql_civic
#25 ·
Dzięki
Dziękuję wszystkim za miłe uwagi. Żeby było jasne, tak naprawdę nie sądzę, żebym wymyślił to połączenie. Jest kilka innych D16 z rozmiarem skoku, ale są rzadkie. D16 78 mm też są, ale też rzadkie. Jak wszyscy wiemy, konstrukcja Pearl jest zasadniczo taka sama jak moja, ale z kilkoma interesującymi wariantami. Niestety, nie będziemy mogli uczyć się na błędach innych, ponieważ będziemy je popełniać w tym samym czasie. ;-)

Jestem znacznie dalej niż wątek, który skłania cię do myślenia. Zajmie mi kilka dni nocnych aktualizacji, aby być na bieżąco.
 
#26 ·
Jestem o wiele dalej niż wątek sugeruje. Zajmie mi kilka dni nocnych aktualizacji, aby być na bieżąco.
Cóż, jeśli ktoś zwracał uwagę na twoje posty, gdy pojawia się d16, wiedziałby. Albo jeśli przyjrzeli się twojemu innemu wątkowi d18. Czekam, aż ty i pearl skończycie, więc mogę zostać poprawiony w moim przekonaniu, że d18 to tylko silnik marzeń.
Zakładając, że nie będzie więcej problemów, mój powinien działać z niskim doładowaniem w ciągu miesiąca.
Daj znać bracie, na pewno zjadę z "górki" i to zobaczę. :TU:
 
#30 · (Edited)
Bliskie spojrzenie na wnętrzności

Przepraszam, nie miałem wczoraj wieczorem okazji, żeby wrzucić kolejną część. Spędziłem 2 godziny przy samochodzie, a potem wciągnęła mnie gra 5 finałów Pucharu Stanleya. Ale do rzeczy...

Oto kilka zbliżeń zmontowanego zespołu obrotowego (brzmi to chyba redundantnie?). Zwróć uwagę na niewielkie nacięcie bloku, które jest zwykle wymagane w przypadku szerszych korbowodów z rynku wtórnego. Ponadto, aby pomieścić szerszy ruch wału korbowego, trzeba było naciąć główną pokrywę. Oba obszary nadal wymagałyby nacięcia nawet w przypadku korbowodów OEM ze względu na dłuższy skok.

Image


Oba nacięcia bloku i głównej pokrywy widać na tym zdjęciu.

Image


Korbowody były dostarczane ze śrubami korbowodów ARP. A skoro mowa o śrubach, to przez chwilę myślałem o użyciu śrub lub szpilek głównych ARP. Chyba założyłem, że nie będę oszczędzał na budowie mocnego silnika, a śruby generalnie nie są takie drogie. Czy ktoś słyszał kiedyś o awarii śrub głównych? Przyjaciel Mike'a Belbena powiedział mi, że użył szpilek głównych ARP i mogło to przyczynić się do zniekształcenia głównego otworu. Mówi, że słyszał, jak ludzie używają szpilek H22, ale nie można. Skończyłem więc ponownie używając śrub głównych Y8 za radą Kena. Wiem, że ponowne użycie śrub głównych było niedawno omawiane w innym wątku. A tak przy okazji, możesz użyć śrub z Y8 lub D17. Główna pokrywa D17 pasuje również do bloku Y8, ale otwór będzie niewspółosiowy (chyba że masz szczęście). Można to skorygować za pomocą otworu wyrównawczego, jeśli jest blisko specyfikacji.

Image


Oto zdjęcie maszyny, której Ken prawdopodobnie użył do pracy z nacięciami. Jestem pewien, że wykonuje znacznie lepszą robotę niż ja i mój Dremel. Mogłem mieć problemy z szlifowaniem w żelazną tuleję. (Dla n00bs: to nie jest blok serii D.)

Image


Dzisiaj wieczorem moja 11-letnia córka ma mecz softballa, więc kiedy skończymy, będę zbyt zmęczony, żeby pracować nad strokerem. Zamiast tego opublikuję więcej zdjęć i odwdzięczę się wszystkim, którzy do tej pory zamieścili posty w wątku.