Honda D Series Forum banner

d16 coil on plug setup

62K views 34 replies 13 participants last post by  melen2120  
#1 ·
Hoi, ik ben nieuw op deze site zoals je misschien weet en ik ben hier om te vragen of iemand ooit een coil-on-plug-opstelling op een D16 heeft gedaan. Ik ben bezig met het bouwen van mijn DD 650+ D16 EK en ik denk erover om mijn verdeler te vervangen door een bobine. Ik wilde mijn D16 kleppendeksel vervangen door een D17A1 en daar de bobine-aansluitingen gebruiken, omdat deze dezelfde lengte zouden moeten hebben als de reguliere bougiekabels van de D16. Omdat het een 3-draads bobine-aansluiting is, hebben ze een ingebouwde ontsteker, dus er is geen behoefte aan een twin-fier van AEM of iets dergelijks. Ook met een AEM EPM en EMS wil ik gewoon weten wat je daarvan vindt en welke andere manieren ik hier nog mee om kan gaan en ik probeer het ook echt binnen een redelijke prijs te houden.

#2 ·
#3 ·
Bedankt, maar die link over de maĂŻskolfopstelling heeft geen van mijn vragen beantwoord, aangezien ik al weet dat ze zeiden en om eerlijk te zijn, hebben ze die draad zonder reden ingewikkeld gemaakt, maar ik bedank je dat je me liet weten dat de eerste enigszins behulpzaam was.

#4 ·
Nou, als het zo is, heeft iedereen een hoop te leren, maar ik weet dat het niet onmogelijk is zoals je het laat lijken, en daarom is er zoiets als een watermeth-kit van AEM, zodat ik 93 pomp kan draaien en een DD-beest kan hebben zonder racegas te draaien, dus ik denk niet echt dat ik veel te leren heb, want in die zin wordt dit niet mijn eerste turbo d16, ik had een 523 pk d16 die een tijdje goed liep, maar zoals alle anderen voor mij een lager draaide en dat is wat ik zou zeggen dat ik hulp nodig heb of moet leren lol bedankt voor de replay, zelfs als het helemaal niet nuttig was, veel succes voor jou en al je inspanningen.

#7 ·
en het blok is voorzien van stangen 11/0 compressiemachines krukas poort olie pomp en shimed moroso oliepan gecoate lagers die een lagerspeling van 0,0017 op de stangen en 0,0024 op de hoofdlagers hebben. De kop is volledig gedaan met ferrea comp plus kleppen 1mm over aan de uitlaatzijde bc veren met een zex nokkenas bronzen geleiders arp kopbouten cosmetische pakking en het is een 75,5 mm boring die een 6262 turbo builet wiel front mount turbo mani heeft met custome intercoler en 3 inch pijpen met een aem ems aem meth kit aem uego en nu vraag ik me af wat ik moet doen wat betreft ontsteking

#9 ·
Het zal VEEL gemakkelijker zijn om u te helpen als u wat interpunctie gebruikt. Persoonlijk zou ik de AEM cop-setup uitvoeren, zodat al uw onderdelen samenwerken en communiceren zoals het hoort, aangezien u de AEM EMS gebruikt. Eerlijk gezegd, een Civic met meer dan 600 pk zal niet erg geschikt zijn voor dagelijks gebruik, maar veel succes met de bouw!

#29 ·
Eerlijk gezegd, een Civic met meer dan 600 pk zal niet erg geschikt zijn voor dagelijks gebruik, maar veel succes met de build!
Honestly though, a 600+whp civic won't be very ddable, but good luck with the build!
Ja, dat zal het wel zijn, het zal pas vermogen leveren bij 7500 tpm en alles daaronder zal net zo traag aanvoelen als mijn oude 89 CRX HF. :booty:

#10 ·
Nou, als het om interpunctie gaat, ben ik daar niet echt goed in. Ik schrijf dingen op zoals ze tot me komen en ik verlies mijn gedachtegang als ik stop om daarover na te denken (ik ben dyslectisch), maar ik begrijp wat je zegt en het vertelt me gewoon dat je de nieuwe v2 EMS niet hebt uitgevoerd. Het ding loopt als een s300, soepel en stationair als OEM, maar zoals het daarmee gaat, heb ik een paar jongens die die hele setup draaien en niets dan teleurstellende resultaten en tonnen problemen met de twin fire hebben gekregen. De meesten van hen zijn overgestapt op de aem epm met k20-spoelen omdat de cbr 1000-spoel na langdurig gebruik doorbrandt (het zijn allemaal 500+ dagelijkse auto's). Zoals jizz van vrace works, hij draait nu k20-spoelen en geen cbr 1000 en nog geen problemen. Een andere ding: er zijn maar heel weinig spoelen die in een d16 passen zoals oem zonder een centimeter uit de bovenkant van de kleppendeksel te springen of waardoor ik de twin fire niet kan draaien.

#12 ·
#14 ·
HĂ©, bedankt voor de link, ik heb net iets nieuws geleerd. Het was erg nuttig, maar het nadeel hiervan is dat ik een 00 ek heb, ik gebruik obd2b en mijn aem is dezelfde obd2b en ik heb echt niet het geld om terug te gaan naar een s300 en de kabelboom die ik heb is gemaakt om te passen op de pin-out van de aem, moest een paar pinnen van de ecu-stekkers verplaatsen, maar bedankt, heel nuttig

#19 ·
Dat is niet kosteneffectief, maar je bouwt een 600 pk motor? Dat slaat nergens op.
Ja, het is niet kosteneffectief om de reden waarom ik mijn hele setup zou veranderen, alleen om een Hondata-conversie te gebruiken, als ik een AEM-setup heb die beter is, zou ik teruggaan, niet vooruit, en alleen omdat het een 600 pk motor is, betekent niet dat ik al het geld van de wereld moet uitgeven, want als dat het geval zou zijn, waarom dan niet gewoon Motec:uh:

#20 ·
Dus even voor de duidelijkheid, je gebruikt een AEM EMS maar wilt wel de AEM bobines gebruiken?

Image
Ja, ik zal geen aem bobine gebruiken, die op deze foto zijn k20 bobines die beter werken op een dd dan de aem bobine of cbr 1000 bobine om de simpele reden dat ze langer mee zullen gaan dan elke aftermarket bobine, daarom wil ik mijn bobines aan de oem kant houden, niet aftermarket

#21 ·
This is my project D16y7, i went with the aem cop kit, they dont stick that far out at all, just far enough for the plug on top.

Image
ik bedank u voor de behulpzame replay en ik zie wel wat u zegt, maar toen ik zei dat ze uit het kleppendeksel steken, bedoelde ik de k20-spoelen, daarom wilde ik het d17a1-kleppendeksel en de spoel gebruiken, omdat ze allemaal oem zijn en de look behouden op een fabrieks-clean-look en ze verkopen de koolstofvezel / cavler wier cover voor de d17a1

#24 ·
Je berichten in andere threads zijn waardeloos en/of gevaarlijk voor de auto's van andere mensen. Daarom ben ik misnoegd.

Je kunt ook niet de moeite nemen om ergens op te letten, want ik verzoek je om mij een bericht te sturen, e-mail is de beste manier. Ik accepteer geen PM's van forums, omdat ik er niet zo snel op kan reageren als ik werk of reis en ik wil me er niet mee bezighouden.

Je bent een irritant wezen.

#26 ·
en alles wat ik ga doen is de aem epm draaien. Ik heb een signaal nodig en waarom zou ik de verdeler verlaten als deze vervangen kan worden door iets dat er beter uitziet en hetzelfde of beter werkt? En als je beter leest wat ik gepost heb, ik draai een aem ems met oem 01 d17a1 spoelen met een d17a1 kleppendeksel om het er oem uit te laten zien

#27 ·
Dus... Ik ben ook dyslectisch. Het is iets waar je overheen moet stappen en niet bij stil moet staan. En nee, spelling is niet gemakkelijk, maar ik heb een smartphone die helpt. Het plaatsen van een punt of een komma of schuine streep of iets anders om je gedachten te onderbreken, zou helpen. Niemand zegt dat we allemaal spelling- en punctuatiefreaks zijn, maar het helpt om een bericht niet drie keer te hoeven lezen voordat je begrijpt wat er staat. Ik ben niet aan het bashen, e-thuggen of op je neer aan het praten. Ik zeg alleen maar dat je het voor IEDEREEN gemakkelijker moet maken om je te begrijpen en je zult hulp krijgen. Sommige mensen hier proberen dingen snel te lezen om naar het volgende item of onderwerp te gaan. Als ze er vanaf het begin geen wijs uit kunnen, gaan ze naar het volgende onderwerp en negeren ze je vragen helemaal.

#28 ·
Dus... Om deze vraag nogmaals te stellen. Kun je de AEM COP-verdelervervanging gebruiken en de D17-spoelen gebruiken? Is het geen programmeerwijziging om een spoel te gebruiken, of is de AEM een eigen systeem en hoef je alleen hun spoelen te gebruiken?

Luister ook niet naar mensen die zeggen dat je geen auto van 600+ pk kunt rijden. De meeste mensen denken dat als je een auto van 600+ pk hebt, je je als een klootzak moet gedragen. Sommige mensen denken dat je de hele tijd 600+ pk hebt. Ze vergeten dat er boost controllers bestaan en dat grote turbo's iets langer nodig hebben om op te toeren. Ze hebben het in hun heeeel dikke schedels dat als het licht op groen springt bij het stoplicht, je onmiddellijk je straatbanden laat smelten met een lichte druk op het gaspedaal om de auto aan het rollen te krijgen. Ik denk dat als mensen 600+ pk dd horen of lezen, ze denken dat het 600+ pk heeft van 1000 tpm tot aan de rode lijn. Alles is geschikt voor de straat, tenzij het een straalmotor heeft. Gewoon mijn gezonde verstand dat me vanochtend in de kont schopt.

#30 ·
Leuk, eindelijk lezen echte mensen mijn bericht en reageren erop. Ik vind het heel fijn dat je de tijd neemt om goed te praten en te begrijpen wat ik zeg. Bedankt allebei voor de geweldige antwoorden. Ik laat me echt niet door mensen raken, zoals ik schreef, ik vind het heerlijk om mensen ongelijk te bewijzen en ze te laten zien dat wat ze zeggen niet mogelijk is. Het is de reden waarom ik van d16 hou

#32 ·
Heeft iemand hier een aem epm te koop? Neem zo snel mogelijk contact met me op!!!
Ik zou het niet over willen kopen of verkopen hebben totdat je meer dan 65 berichten hebt. Het is in strijd met de forumregels. En aangezien je al een beetje op dun ijs staat (dat kan ik zien aan de hoeveelheid negatieve reputatie en negatieve houding die je hebt), zou ik me van mijn beste kant laten zien als je hulp wilt.

(Mensen vertellen dat ze niets moeten schrijven als ze niet gaan helpen, terwijl ze duidelijk wel helpen, is niet je beste gedrag.)

#33 ·
Bedankt daarvoor, dat zal ik onthouden, maar voor de goede orde: als mensen niet meer open kunnen staan, waarom zouden ze dan in een sociale groep zitten? Het heen en weer gaan in een gesprek maakt deel uit van het leven, en als ze dat niet aankunnen, heb ik niet veel meer te zeggen. Ik zal eerlijk zijn, ik denk niet dat ik nog lang op deze site zal zijn, te veel mensen hier denken dat ze alles weten, en ik krijg niet veel hulp, ik krijg betere feedback van Honda Tech.

#34 ·
Bedankt daarvoor, dat zal ik onthouden, maar voor de goede orde: als mensen niet meer open kunnen staan, waarom zitten ze dan in een sociale groep? Het heen en weer gaan in een gesprek is gewoon een deel van het leven en als ze dat niet aankunnen, heb ik niet veel meer te zeggen. Ik zal eerlijk zijn, ik denk niet dat ik veel langer op deze site zal zijn. Te veel mensen hier denken dat ze alles weten, en ik krijg niet veel hulp, ik krijg betere feedback van Honda Tech
Wat.