Honda D Series Forum banner
Status
Not open for further replies.

DIY goedkope vervanging/upgrade van het hoofdrelais

64K views 24 replies 13 participants last post by  torreslife88  
#1 · (Edited)
Als uw hoofdrelais kuren vertoont of defect is geraakt, is dit een manier om het te repareren met een standaard 4-pins autorelais dat u voor ongeveer $ 5 kunt vinden.

Het is ook een upgrade ten opzichte van het standaard hoofdrelais. Zoals u in de afbeelding hieronder zult zien, stuurt het hoofdrelais stroom rechtstreeks naar de brandstofpomp en werkt het op een printplaat met flinterdunne koperfolie.

Ik ga ervan uit dat brandstofpompen niet al te veel stroom verbruiken, aangezien ik een Walbro 255 gebruikte op het standaard hoofdrelais en de bedrading.

Benodigd materiaal
1 autorelais met kabelboom (ik gebruikte een basis 30 amp 4-pins)
**** Als u er geen kunt vinden met een kabelboom, kunt u vrouwelijke snelle **** **** ontkoppelingen rechtstreeks op het relais gebruiken ****

5 mannelijke snelle ontkoppelingen
**** Een daarvan moet groter zijn om 2 draden vast te houden om de vereiste **** **** aansluitingen te overbruggen ****

krimpkous voor elke snelle ontkoppeling

Ik kon geen kabelboom voor mijn relais vinden, dus ik heb alleen een foto van het prototype dat ik in elkaar heb gezet.

De bedradingsinstructies zijn eenvoudig, controleer gewoon het juiste schema hieronder. Ik heb het uitgevogeld voor het grotere Acura-hoofdrelais, maar ik moet een pinout voor de kabelboom vinden, het Integra-hoofdrelais is hetzelfde als dat van de Honda's.

Attachments

#2 ·
Elke keer dat ik een probleem met het hoofdrelais heb gehad, heb ik het eruit gehaald, het ongeveer op heuphoogte van de grond gehouden, op de stoep laten vallen en opnieuw geĂŻnstalleerd. lol, dat is het. Het heeft elke keer voor mij gewerkt. Ik heb dit met twee verschillende relais gedaan en het werkte. Gewoon een oude truc denk ik, ha. Goede DIY!

Save
#5 · (Edited)
Het is niet alleen een reparatie, maar een upgrade. Een brandstofpomp zou geen stroom moeten krijgen van een dunne, met koperfolie beklede printplaat.

Misschien zit het allemaal in mijn hoofd, maar mijn stationair toerental lijkt soepeler te zijn.

Een ander gaaf ding is dat je het als beveiligingsfunctie kunt gebruiken. Ik ken een man die zijn hoofdrelais eruit trekt als hij zijn Civic op zijn werk parkeert, omdat hij gestolen is. Met een gewoon relais is het drie keer zo klein en past het veel gemakkelijker in je zak. Bovendien zou het het gemakkelijker maken om een turbo-timer of afstandsstarter te bedraden.

#10 ·
In mijn omgeving zijn alle hoofdrelais weg. Een hoofdrelais vinden op een autosloperij hier in de buurt is als het vinden van een Honda-verdeler of een handgeschakelde versnellingsbak ECU!! Alle Honda-mensen hier weten wat ze moeten pakken als er een auto binnenkomt. Ik ken jongens die elke ochtend naar de sloop gaan om te kijken naar nieuwe Honda's en Integra's. Bovendien heb je Honda-enthousiastelingen die op de sloop werken en spullen lokaal op eBay verkopen. De garage van mijn vriend Miguel staat vol met spullen. Eén van die gasten probeerde me ooit een VTEC-spoelklep te verkopen voor $100, het duurde even voordat ik er hier een vond. Het heeft mijn kopwissel maandenlang opgehouden.

Nu hoef je niet meer te onderhandelen met sloperijgieren voor een hoofdrelais!!!

#18 ·
in mijn buurt zijn alle hoofdrelais verdwenen. Het vinden van een hoofdrelais op een sloopterrein hier in de buurt is als het vinden van een Honda-verdeler of een handgeschakelde ECU!! Alle Honda-mensen hier weten wat ze moeten pakken als er een verse auto binnenkomt. Ik ken mensen die elke ochtend naar de sloop gaan om te kijken naar verse Honda's en Integra's. Bovendien heb je Honda-enthousiastelingen die op de sloop werken en spullen lokaal op eBay verkopen. De garage van mijn vriend Miguel staat vol met spullen. Ooit probeerde een van die gasten me een VTEC-spoelklep te verkopen voor $100, het duurde even voordat ik er hier een vond. Het hield mijn kopwissel maandenlang tegen.

Nu hoef je niet meer te onderhandelen met aasgieren van de sloop voor een hoofdrelais!!!
Off topic, maar ik kan je alleen maar mijn medeleven betuigen. Ik zou zeggen dat Honda's hier in mijn buurt voor ongeveer 60-80% onaangetast naar de pers gaan. Sterker nog, ik weet niet of ik ooit een Civic heb gezien waarvan het hoofdrelais ooit is verwijderd... nou ja, oké, een paar keer. Maar dat is de uitzondering, niet de regel. Ik kom in een paar in mijn omgeving en er zijn nog steeds 5e generatie Coupés met de voorspoilers erop, ECU's intact, klokken en zwarte armleuningen er nog in... verdomme, ik heb zelfs een cluster met toerenteller zien liggen gedurende 8 maanden voordat ik hem eindelijk zelf eruit haalde voor een project.

#12 ·
Ik hoor altijd over de soldeerfix. Maar voor degenen die geen soldeerbout kunnen bemachtigen of geen idee hebben hoe ze er een moeten gebruiken, is dit veel gemakkelijker.

#15 ·
Ja, ik woon aan de overkant van een schroothoop en het is moeilijk om onderdelen voor een goede prijs te vinden. Ze wilden 180 dollar voor een CRX-dashboard, maar zeiden dat ze 130 dollar zouden nemen als ik die van mijn Civic zou geven. Ik heb best veel geluk gehad met het zelf opnieuw solderen van de soldeerverbindingen.

#20 ·
Ik heb persoonlijk nog nooit een hoofdrelais op iets vervangen. Het is altijd vonk. Ik weet niet wat jullie met je hoofdrelais doen.

Oké, een Accord in een werkplaats waar ik werkte, had een hoofdrelais nodig.

#21 ·
De man vertelde me dat het oen nodig had toen ik mijn auto kocht, eigenlijk vertelde hij me zelfs over het opnieuw solderen, maar ik dacht dat ik het gewoon zou vervangen. Het heeft me te laat gemaakt voor een paar dates, dat is alles, dus ik heb nooit de moeite genomen om het te vervangen, toen ik het eenmaal vond, was het $60. Dan, de afgelopen 2 weken, toen mijn auto echt problemen had, dacht ik dat het tijd was om het te vervangen.

Ik denk dat mijn hoofdrelais alleen in de zomerhitte opspeelt, het blijkt dat het probleem dat ik nu heb iets anders is, zoals een slechte ecu-verbinding ergens.

#22 ·
Oh ja ... Ik herinner me nu dat ik iets quasi-nuttigs aan deze thread kon bijdragen: Als je relais kuren heeft (meestal bij warm weer) ... geef je dashboard in de buurt van waar het gemonteerd is een klap ... vaak is het genoeg om de contacten te laten verbinden en je op weg te helpen.

#23 ·
Het kloppen op je relais om het te laten werken is een ZEER tijdelijke oplossing. Ik heb dat een dag of twee geprobeerd, en uiteindelijk waren de verbindingen zo los dat ik mijn auto op compressie aan de praat moest houden. Hij bleef bokken en proberen uit te vallen, dan weer inschakelen, dan weer bokken. Ik kreeg hem thuis, trok dat kreng eruit, soldeerde hem in 5 minuten en heb nooit meer een probleem gehad. Sindsdien soldeer ik de verbindingen automatisch opnieuw voordat het probleem begint.

De verbindingen zijn altijd dezelfde, maar je kunt ze net zo goed allemaal nalopen om zeker te zijn. Maar je kunt normaal gesproken de kleine cirkelvormige breuken zien als je goed genoeg kijkt.

En de reden dat het gebeurt bij warm weer, is de hitte die in je auto wordt vastgehouden terwijl hij op de parkeerplaats staat. Het zorgt ervoor dat de printplaat samentrekt en uitzet tot het punt waarop de droge verbindingen worden gescheiden.

Soldeer ze gewoon vast. Een 30 watt ijzer met gereedschap en een tube soldeer kost 8 dollar bij Radio Shack. Of een ijzer kost 5 dollar bij Walmart, en een tube soldeer kost 1,69 dollar.

Save
#24 ·
Ik doe het liever op mijn manier met een normaal relais, een relais dat op een printplaat is gesoldeerd, is zinloos. Het had gewoon in het zekeringpaneel of een relaispaneel moeten worden geplaatst, elke andere auto die ik heb gehad, had alle relais in het zekeringpaneel en niet op een printplaat,

#25 ·
Als je hoofdrelais kuren vertoont of defect is geraakt, is dit een manier om het te repareren met een standaard 4-pins autorelais dat je voor ongeveer $5 kunt vinden. Het is ook een upgrade ten opzichte van het standaard hoofdrelais. Zoals je in de afbeelding hieronder zult zien, stuurt het hoofdrelais stroom rechtstreeks naar de brandstofpomp en werkt het op een printplaat met flinterdunne koperfolie. Ik neem aan dat brandstofpompen niet al te veel stroom verbruiken, aangezien ik een Walbro 255 gebruikte op het standaard hoofdrelais en de bedrading. Benodigd materiaal 1 autorelais met kabelboom (ik gebruikte een basis 30 ampère 4-pins) ** Als je er geen kunt vinden met een kabelboom, kun je vrouwelijke snelle ** ** connectoren direct op het relais gebruiken ** 5 mannelijke snelle connectoren ** een daarvan moet groter zijn om 2 draden vast te houden om de vereiste ** ** aansluitingen ** te overbruggen] Krimpkous voor elke snelle connector Ik kon geen kabelboom voor mijn relais vinden, dus ik heb alleen een foto van het prototype dat ik in elkaar heb gezet. De bedradingsinstructies zijn eenvoudig, controleer gewoon het juiste schema hieronder. Ik heb het uitgevogeld voor het grotere Acura-hoofdrelais, maar ik moet een pinout voor de kabelboom vinden, het Integra-hoofdrelais is hetzelfde als dat van de Honda's."
Welke draden gaan waar? Er zijn 7 draden en ik heb een 5-pins relais, welke draden moet ik overbruggen?

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.