Honda D Series Forum banner
41 - 60 of 73 Posts
OP, alleen om bij te dragen, de JDM (single wire primary O2) van mijn vriend, een 1996 OBD2A D15Z7 Civic met CVT, is onlangs omgebouwd naar handgeschakeld.

Momenteel is de meeste hardware geplaatst, maar de automatische ecu wordt nog steeds gebruikt (IACV geen verandering).

De auto slaagde erin om te starten, op te warmen en de toerenbegrenzer op 7500 tpm stationair te zetten. Alleen knipperende D (voor fouten met betrekking tot de automatische ecu) en nog geen CEL.

Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat er een CEL of iets dergelijks zou moeten zijn, maar ik zal morgen weer een update geven wanneer de auto op proefrit gaat. Misschien komt de CEL wel als hij in beweging is, maar wie weet.

Update volgt morgen.

OP, om even een bijdrage te leveren: de JDM (single wire primary O2) 1996 OBD2A D15Z7 Civic van mijn vriend met CVT is onlangs omgebouwd naar handgeschakeld.

Momenteel is de meeste hardware geplaatst, maar de automatische ecu wordt nog steeds gebruikt (IACV geen verandering).

De auto wist te starten, warmde op en de toerenbegrenzer ging tot 7500 tpm stationair. Alleen knipperende D (voor automatische ecu-gerelateerde fout) en nog geen CEL.

Ik heb op een paar plaatsen gelezen dat er een CEL of iets dergelijks zou moeten zijn, maar ik zal morgen weer een update geven wanneer de auto op proefrit gaat. Misschien komt de CEL wel als hij in beweging is, maar wie weet.

Update volgt morgen.
Update over de ombouw:

Gebruikt nog steeds de automatische ECU, geen motor CEL (niet versnellingsbak CEL) en rijdt geweldig.

Maar zal af en toe een willekeurige stationairloop-glitch hebben, waarschijnlijk vanwege de inherente automatische ECU-instelling. Om dat te elimineren, is een goede handgeschakelde ecu een must!

Groeten!
Heb mijn swap gedaan, een andere auto gekregen!
Maar nog steeds zonder achteruitrijlicht.
Kan iemand mij vertellen welke stekker voor de achteruit is? Welke verbindt met de achteruitrijsensor in de versnellingsbak?
http://www.ff-squad.com/tech/wiring/wiring.96-98_a-plug.jpg
Bedankt.
Het achteruitsignaal staat niet op de ecu, aangezien de ecu de achteruit niet detecteert. Het enige wat u hoeft te doen is 2 draden te trekken die de achteruitrijschakelaar op de handgeschakelde versnellingsbak zelf verbinden, door het schutbord gaan en deze aftappen op het achteruitrijlichtcircuit.

Waarschijnlijk gebruikt u de automatische kabelboom, kijk gewoon naar de hoofdaansluiting (14P voor EK/EJ Civics) die op uw automatische versnellingspook wordt aangesloten. Net boven de twee dikke zwarte startkabels zitten twee kleinere draden, groen en geel. Verbind de twee draden die van de versnellingsbak komen met de groene en gele draad. Polariteit is niet belangrijk, aangezien u alleen het circuit voltooit.

Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum. Voor een D16Y7 met de Y7-inlaat en TB, kun je de automatische IACV gebruiken? Dit is mijn probleem:
Ik kreeg een CEL-lampje voor IACV, dus ik ging er een kopen, en de IACV voor M/T heeft 2 schroeven, terwijl degene die ik moest vervangen er 4 had, wat de A/T is. De auto is door de vorige eigenaar omgebouwd van automatisch naar handgeschakeld en het lijkt erop dat hij de automatische IACV gebruikte (het is een 3-draads). Ik heb hem vervangen en mijn CEL brandt nog steeds en ik draai stationair op 900 tpm. Mijn vraag is: kan ik gewoon het stationair toerental afstellen en de IACV behouden? Bedankt en sorry als ik in een verkeerd draadje post of zo.

Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum. Voor een D16y7 met de y7-mani en TB, kun je de auto IACV gebruiken? Dit is mijn probleem:
Ik kreeg een CEL-lampje voor IACV, dus ik ging er een kopen, en de IACV voor M/T heeft 2 schroeven, terwijl degene die ik moest vervangen er 4 had, wat de A/T is. De auto is door de vorige eigenaar omgebouwd van auto naar handgeschakeld en het lijkt erop dat hij de automatische IACV gebruikte (het is een 3-draads). Ik heb hem vervangen en mijn CEL staat nog steeds aan en ik stationair op 900 tpm. Mijn vraag is: kan ik gewoon het stationair toerental aanpassen en de IACV behouden? Bedankt en sorry als ik in een verkeerd draadje post of zo
3-draads IACV werkt alleen met auto ecu. 2-draads IACV alleen met handgeschakelde ecu.

Je kunt geen 3-draads IACV gebruiken op handgeschakelde ecu OF een 2-draads IACV gebruiken met auto ecu.

Om een handgeschakelde IACV te installeren, moet je het inlaatspruitstuk aanpassen en 1 draad op de ECU-stekkers en IACV-stekker reparatie overbruggen. Google het.

Eerst moet je vaststellen welke ECU er nu in de auto zit (auto of handgeschakeld). Als het een auto ecu is, dan is het niet de IACV. Welke code gooit de CEL?

Ik merkte op dat je de radiator voor handgeschakelde en automatische transmissie mist. Ik ga de mijne binnenkort vervangen en je lijst helpt zeker. Maar één vraag. Kan ik mijn automatische radiator terug gebruiken...? Want er zijn 2 slangen om de automatische transmissieolie te koelen...? Wat moet ik doen met die 2 buizen die uit de radiator steken?

Oké.. bedankt.

Nog een paar vragen. Ik heb gehoord dat de verdeler voor automatische en handgeschakelde motoren verschillend is. Is dat waar? En ook het gasklephuis, of het nu automatisch of handgeschakeld is, heeft de TPS- of MAP-sensor op het gasklephuis.
Even wat verduidelijking nodig. TQ.

Oké.. bedankt.

Nog een paar vragen. Ik heb gehoord dat de verdeler voor automatische en handgeschakelde motoren verschillend is. Is dat waar? En ook het gasklephuis, ofwel automatisch of handgeschakeld, heeft de TPS- of MAP-sensor op het gasklephuis..
Moet wat verduidelijking. TQ.
In ieder geval voor obd2 Civics zijn de automatische en handmatige verdeler hetzelfde. Voor de TPS & MAP is hetzelfde verhaal. Het essentiële verschil tussen automatisch en handgeschakeld is de IACV bij het inlaatspruitstuk. Automatisch gebruikt een 3-draads type en handgeschakeld een 2-draads type. Beide zijn fysiek en mechanisch verschillend en niet uitwisselbaar. Hun montageplaats is ook verschillend.

Ik merkte op dat je de radiator voor handgeschakelde en automatische transmissie mist, die verschillen. Ik ga de mijne binnenkort vervangen, en je lijst helpt zeker. Maar één vraag. Kan ik mijn automatische radiator terug gebruiken...? Want er zijn 2 slangen om de automatische transmissieolie te koelen...? Wat moet ik doen met die 2 pijpen die uit de radiator steken?
Gewoon een idee, je zou de trannykoeler in de radiator altijd kunnen gebruiken als een oliekoeler voor de motor....... Gewoon een idee Als je dat doet, kun je het oliefilter ook ergens plaatsen zodat je het subframe en de onderste motoronderdelen niet met olie doordrenkt elke keer dat je de olie ververst :)

ok ik heb de achteruitrijlichten. Weet iemand hoe ik de startkabels met een relais op het koppelingspedaal kan aansluiten?
Hopelijk heb je het al gekregen sinds je het hebt gepost, maar zo niet, een echt snelle antwoord op je vraag,
bedraad een boshe-stijl relais om je koppeling schakelaar en startonderbreking van je auto aan te sluiten, sluit aan op het relais;
de twee dikke zwarte draden op klem 30 en 87 op het relais,
voer een gezekerde hete draad in de ontsteking naar één kant van de koppeling schakelaar,
voer vanaf de andere kant van de koppeling schakelaar een draad naar klem 85 op het relais,
voer op klem 86 op het relais een draad naar een bekende goede aarde.
Als alles is bedraad, wanneer de sleutel aan staat en de koppeling wordt ingedrukt, schakelt het relais en kun je de startsolenoĂŻde activeren om de auto te starten,
hoop dat dit helpt

P.S. er is een echt mooie relaisconnector die dit heel gemakkelijk maakt, hij heeft 2 dikke draden die worden aangesloten op de 2 dikke zwarte draden, en 2 dunne draden die worden aangesloten op de gezekerde ontsteking van de koppeling sw en een aarde om de relaisspoel te besturen.
een andere optie is om de ontsteking heet en aarde aan de relaisbesturingskant om te keren
Dus voer een gezekerde ontsteking hete draad naar het relais, van het relais voer je het naar de koppeling sw, dan van de koppeling sw naar een aarde.

hoop dat dit in ieder geval iemand helpt :)

Slechts een idee, je zou de transmissiekoeler in de radiator kunnen gebruiken om als oliekoeler voor de motor te fungeren....... Slechts een idee
Als je dat doet, kun je het oliefilter ook ergens plaatsen zodat je het subframe en de onderste motoronderdelen niet met olie doordrenkt elke keer dat je de olie ververst :
Goed idee!

Bedankt :)

41 - 60 of 73 Posts