Honda D Series Forum banner

1 - 20 of 30 Posts

·
Registered
Joined
·
5,015 Posts
Discussion Starter #1
I know this is a very off motor as far as internals. wondering what I could do to bump compression up from the small 9.2:1 that its at stock.

i know I could shave the head not sure how much I could take off and how much it would raise it.
 

·
Registered
EG Final Year
Joined
·
893 Posts
Look into flat omni valves they bump up compression by .3
 

·
Registered
Joined
·
5,015 Posts
Discussion Starter #3

·
Registered
EG Final Year
Joined
·
893 Posts
There's always a thinner HG too but that's all I can think of right now I'm sorta brain dead right now.
 

·
Registered
Joined
·
130 Posts
Not too many options, milling head, flat face valve and thinner HG, How about PISTONS? Is there any company that makes piston to raise comp in a D15b?
 
  • Like
Reactions: Speedjunky01

·
Registered
ex-g (canadian)
Joined
·
624 Posts
hum... d15b i think your only choice of oem piston to bump the compression are the 13010-PMS-A00... from the d17a7 civic gx

with flat valve it should give around 11:1 but i know there is no valve relief on the exhaust side but i read it shouldn't be a problem if the head is not milled and you run a stock gasket.
 

·
Registered
Joined
·
5,015 Posts
Discussion Starter #9
Ihave a spare y8 head. would it bump compression?
 

·
Registered
1995 Civic EX Coupe
Joined
·
579 Posts
well im pretty sure the Y8 has the thinnest head gasket so try runnin that and look for some higher compression stock pistons
 

·
Registered
Joined
·
5,015 Posts
Discussion Starter #12
wouldnt that kind of be going against the whole "buying a d15b because i want to rev higher" thing? i doubt a stock y8 head will make power past 7k ish....
dont see why it wouldnt....

if anything it is better then the d15b due to larger ports and better quench area.

I may just build thehead on the side hmmm lol.

thanks for the great hep so far guys reps :)
 

·
Registered
Joined
·
5,015 Posts
Discussion Starter #14
but the deck height is not.

just a litle update/question.


I will be replacing the timing belt and pump.

I need to use the p08 belt right? from the Civic Vx(d15z1)

14400-P08-004 012 BELT, TIMING (103RU24 A-555) (UNITTA)

wondering what water pump to order for a JDM d15b.
 

·
Registered
Joined
·
335 Posts
dont see why it wouldnt....

if anything it is better then the d15b due to larger ports and better quench area.

I may just build thehead on the side hmmm lol.

thanks for the great hep so far guys reps :)
not true the d15b head is the same casting as the z6 head. factory to factory speaking the z6 head flows better then the y8 head any day hands down
 

·
Brokedick Millionaire
Joined
·
40,630 Posts
me.......I'd shave the head .035" for the bump in compression and it would retard the cam about 3 degrees.

But the lazier long rod D15, yet to play with.......

PLEASE Machine shop call me before Xmas!
 

·
Registered
ex-g (canadian)
Joined
·
624 Posts
there's gotta be a d16 piston you shave down a little to get a good bump in compression.
nope...you need a piston that has a maximum of 27.75 compression height... so if you want to improve c/r... only oem piston you can slap is the one i said earlier all d16 goes over the block...
 

·
DROP IT LIKE IT'S HOT
2003 Civic Si
Joined
·
3,003 Posts
but the deck height is not.

just a litle update/question.


I will be replacing the timing belt and pump.

I need to use the p08 belt right? from the Civic Vx(d15z1)

14400-P08-004 012 BELT, TIMING (103RU24 A-555) (UNITTA)

wondering what water pump to order for a JDM d15b.

The correct waterpump is one for a VX(D15z1)

You need a VX belt correct

Heres a thread that helped me answer al lot of JDM D15B Questions. Hope this helps you just as much
http://www.d-series.org/forums/showthread.php?t=32597
 

·
Registered
Joined
·
5,015 Posts
Discussion Starter #20
yea I was readding over that thred.

not sure which plugs to get somone argues to either get z6 or b7 IDk which ones AAAA lol.
 
1 - 20 of 30 Posts
Top